Evo Banco desapareix i s'integra a Bankinter. L'operació, anunciada fa ja un any per la seva matriu, s'ha completat aquest cap de setmana amb la migració tecnològica, és a dir, amb el traspàs de les dades d'un banc a l'altre. Entre el divendres 11 de juliol i el diumenge 13 de juliol, tots els serveis del banc digital han quedat suspesos i ara, el client d'Evo podrà seguir fent ús d'ells però ja com a client de Bankinter.
S'estima que Evo Banco tenia unes 700.000 persones donades d'alta com a clients en l'aplicació, però que d'ells, sol uns 300.000 tenien productes contractats i eren clients actius. Tots ells, han deixat de comptar amb alguns serveis entre finals de juny i principis de juliol. Com ja va avançar On Economía, des del passat 1 de juliol els clients d'Evo ja no podien realitzar pagaments o domiciliar pagaments de la Tresoreria General de la Seguretat Social. I el dia 7 de juliol es van cancel·lar la majoria de serveis. Entre ells, la subscripció i el reembors de fons; les transferències fora del territori SÀPIGA, duplicat de targetes, transferències entre comptes d'Evo de diferents titulars; la compravenda o el traspàs d'accions i ETFs; i fins i tot Bizum.
Encara que ha estat aquest passat cap de setmana quan s'ha dut a terme "amb èxit" la migració tecnològica, expliquen des de Bankinter. Ja ara tots les dades personals i els productes que tenien contractat aquests clients d'Evo, són actius en l'app i web de Bankinter. Des del banc taronja expliquen que el que sí que ha de fer el client és generar les noves claus per entrar en l'app de Bankinter.
Les targetes seguiran amb la marca Evo fins que caduquin
"Simplement, ha d'anar al botó específic per a clients d'Evo que està situat a la portada de l'app i seguir les instruccions per obtenir les noves claus. Els clients d'Evo que ja tenien compte a Bankinter poden continuar utilitzant les claus que tenien a Bankinter". Amb la migració, la integració de la filial Evo a Bankinter ha fet el seu últim pas. Encara que hi ha qui es pregunta què passa ara amb els productes que tenia contractat.
En aquest sentit, l'entitat detalla que els productes que van tenir els clients d'Evo, com comptes, targetes, hipoteques, préstecs, comptes de valors o fons es migren automàticament a Bankinter. Així com les domiciliacions i ordres de transferència periòdiques, que també es migren automàticament. I Bizum, que es migra automàticament sense que el client hagi de fer res.
Sobre les targetes específiques, continua l'entitat, les targetes d'Evo que eren de dèbit migren a una de dèbit i les de crèdit migren a una de crèdit. Els clients no han de fer res: quan venci la targeta en rebran una de nova amb la marca Bankinter. Mentrestant continuaran pagant amb la d'Evo.
Els que eren clients d'Evo, ara entren en un banc omnicanal, destaquen també des de Bankinter. Sota aquest model, el client elegeix en cada moment el canal que més li convé per a la seva operativa i relació amb l'entitat, des del canal digital (el majoritari) al de banca telefònica, passant per l'oficina, que sol ser l'elegida especialment per clients d'alts patrimonis de banca patrimonial. Bankinter té una xarxa de 365 sucursals al territori nacional.