Caixa Enginyers, banca cooperativa que ofereix serveis financers i asseguradors, continua reforçant el seu compromís amb el territori i amb la banca de proximitat mantenint i consolidant el seu servei Cashback, que permet retirar efectiu directament a caixa quan es fa la compra als supermercats Bon Preu i Esclat. Aquesta iniciativa, que es va posar en marxa el 2021, permet als socis i sòcies pagar la seva compra i, al mateix temps, retirar diners en efectiu del seu compte bancari, sense necessitat d’anar a una oficina o a un caixer. A més, aquest servei no té cap cost addicional.

Els més de 216.000 socis de Caixa Enginyers podran fer ús d’aquest servei i retirar entre 50 i 150 euros en efectiu en fer una compra superior als quinze euros i pagar amb la targeta bancària de l’entitat. Durant el 2024, el servei ha estat utilitzat per 3.300 clients de l'entitat i ha registrat un total de 12.574 operacions. L'import total retirat dels dipòsits bancaris ha estat d'1,6 milions d'euros, la qual cosa "confirma el seu excel·lent acolliment per part dels usuaris", ha destacat la banca en un comunicat.

Des de la seva creació, el 2021, quan la xarxa de supermercats Bon Preu i hipermercats Esclat sumava els 190 establiments arreu de Catalunya, l'oferta del servei també ha crescut. Enguany, el grup de la gran distribució disposa de 138 supermercats Bonpreu, 60 supermercats Esclat i 14 minimercats. Amb aquesta xarxa es cobreixen també zones estiuenques de la Costa Brava i la Costa Daurada, per la qual cosa, des de Caixa Enginyers es destaca el servei que donen especialment valuós durant els mesos d'estiu, ja que permet accedir a l'efectiu en zones de segona residència o de vacances, on sovint no existeixen caixers pròxims. Actualment, la xarxa de l'entitat bancària, entre oficines i caixers, arriba pràcticament a la cinquantena d'ubicacions; la qual es dobla amb la suma del centenar d'establiments del grup Bon Preu.

Anna Salvatella, directora de negoci de Caixa Enginyers, ha subratllat que “amb aquesta iniciativa, continuem avançant cap a una banca realment útil i propera. Volem que els nostres socis i sòcies puguin gestionar els seus diners amb llibertat, estiguin on estiguin: en el seu dia a dia o fins i tot durant les seves vacances".

La directiva també ha valorat que el servei reforça el nostre compromís amb una economia més inclusiva, facilitant l'accés a l'efectiu en aquells llocs on no sempre hi ha presència bancària, però sí necessitats reals”. Mostra d'aquesta estratègia també és la participació de Caixa Enginyers en el servei d'oficina bancària mòbil, impulsat per la Conselleria d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya. El servei de #CEApropa, iniciat el gener de 2025, ha arribat a més de 310 municipis catalans per oferir serveis d’assessorament financer i assegurador a més de 237.000 persones. En el primer semestre de 2025, Caixa Enginyers ha realitzat més de 982 operacions en caixer, amb més de 786 visites a les seves oficines mòbils, aconseguint 151 altes de nous socis en menys de 5 mesos.