Banca March ha creat una joint venture amb Meliá, mitjançant la que el banc ha comprat el 80% de tres hotels que fins ara estaven en mans del fons Starwood Capital, i l'hotelera, per la seva part, ha mantingut el 20% que ja tenia. En concret, els tres hotels objecte de la transacció (tots de quatre estrelles) que a més continuaran sent operats per Meliá i sota les marques del grup, són Sol Beach House Ibiza, Meliá Fuerteventura i Innside Fuerteventura.

Amb aquesta aliança, les dues companyies mallorquines esperen reposicionar aquests actius, que estan ubicats en primera línia de platja i en destins de gran demanda turística. Així, Sol Beach House Ibiza reposicionarà a la marca Meliá Hotels & Resorts; Meliá Fuerteventura cap a un segment prèmium; mentre que Innside Fuerteventura, actiu ja reposicionat, reforçarà les sinergies amb el nou Meliá Fuerteventura, segons expliquen en un comunicat conjunt.

Aquesta operació, que fa que Banca Marcha s'estreni al sector turístic, s'emmarca dins de l'"estratègia de coinversió en economia real" que l'entitat ofereix als seus clients dins de l'assessorament patrimonial. Des de 2008, l'entitat ha gestionat més de 2.650 milions d'euros en projectes de coinversió en economia real, en els quals 1.750 clients han participat juntament amb l'entitat, detallen. Només el passat 2022 van comercialitzar projectes de coinversió (economia real i fons de Private Equity) per import de 570 milions d'euros.

Meliá Hotels i Banca March també posen en relleu que Acron Beka (Beka Finance) ha participat en l'operació com a assessor financer i Cuatrecasas i Gómez-Acebo, com a assessors legals.

"Després de dècades assessorant i donant servei als empresaris del sector hoteler, Banca March inverteix en el mateix de forma decidida i convida els seus clients a formar part d'aquesta iniciativa, mentre continuem treballant en explorar operacions diferencials per al creixement conjunt amb el sector", declara el conseller delegat de Banca March, José Luis Acea.

Gabriel Escarrer, conseller delegat de Meliá es mostra "segur" que l'hotelera és la sòcia "ideal" per continuar creixent juntament amb Banca March mitjançant fórmules asset-light, "que encaixen també a la perfecció amb la seva orientació a la coinversió en economia real i, en especial, en el turisme, una indústria que ambdós, com a empreses d'origen mallorquí, portem en el nostre ADN".