El president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, ha fet balanç de la 43a edició de la fira d'automoció, abans d'arribar a la seva cloenda, aquest dissabte. Lacalle ha destacat que, una edició més, el saló ha despertat l'interès de molts visitants, amb un 10% més de participació, fins a la xifra de 350.000 persones. “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha dit el president d’Automobile Barcelona.

Lacalle ha reivindicat el paper d’un saló que està a l’alça mentre que grans certàmens europeus com els de Ginebra han tancat en els últims anys. “Mentre alguns tanquen salons, nosaltres obrim”, ha subratllat.

També ha destacat que la fira s’ha convertit amb un revulsiu de vendes de vehicles i ha contribuït a rejovenir el parc automobilístic, que té 14 anys de mitjana, en declaracions que recull l'agència ACN. Una de les grans atraccions ha estat la presència de les marques de cotxes xineses, amb els seus models de vehicles elèctrics. En aquest sentit, Lacalle ha remarcat que les marques que han optat per no venir “s’han equivocat” perquè els que sí que han apostat pel saló han fet “moltes vendes”. “Qui no hi és no existeix i el que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat. El saló ha servit també perquè marques menys conegudes, com les  xineses, han tingut un èxit espectacular”, ha dit. Precisament, les firmes del gegant asiàtic com ara BYD, Lynk&Co, Omoda, MG o Xpeng han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total de les marques presents a Automobile Barcelona.

Poques hores abans de tancar les portes de l'edició d'enguany, Lacalle ha dit que ja es preparen per celebrar la 44a edició, d'aquí a dos anys. Una cita per a la qual ha promès "imaginació i il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil 2027”. Enguany el saló, amb 106 anys d'història, ha omplert els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ha ocupat completament Seat-Cupra, que celebra el 75è aniversari de la marca. Tenint en compte que el 2027 el saló coincidirà amb la promesa remodelació de l'espai de Montjuïc -on té lloc la trobada firal- Lacalle no ha volgut confirmar si la fira se celebrarà en una altra ubicació.

El certamen ha inclòs la presentació d’una dotzena de primícies, amb una novetat mundial i una altra novetat a escala europea: l’Ebro S400 i l’MG S5. El llistat de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, El Renault 4, El Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l'Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.

Els visitants han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de ‘Test drive’ i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc. “Ha estat espectacular la quantitat de ciutadans i ciutadanes que han provat els vehicles al saló de l’automòbil. És una bona idea omplir aquesta avinguda de cotxes i de boxes per provar”, ha afegit. Lacalle, que ha destacat que “és molt difícil” trobar un espai com el saló de l’automòbil que concentra “tota l’oferta” i pots provar lliurement els vehicles.