Atresmedia accelera al sector viatges. El grup de comunicació ha adquirit l'empresa de viatges sorpresa Waynabox, una operació amb què esperen superar "abans que acabi l'any" la barrera dels 10 milions d'euros de facturació, mantenir el creixement a Espanya i crear una companyia amb un "clar abast internacional". Amb aquesta operació, Atresmedia passarà a controlar el negoci català, en el qual tenia una participació des de 2015 a través del model d'inversió media for equity.

Després d'aquesta operació, sobre la qual no han transcendit detalls econòmics, Waynabox mantindrà el seu actual equip de gestió liderat per Jordi Agustí, que mantindrà la posició de conseller delegat. La start-up catalana es va crear el 2015, compta amb viatges a més de 80 territoris d'Europa i nord de l'Àfrica i amb aquesta operació esperen "continuar creixent en altres països europeus", apunten des de la companyia.

Viatges i excursions sorpreses

En l'actualitat, i després de dos anys marcats per la pandèmia, Waynabox ha recuperat les xifres rècord d'abans de la covid-19. En total, més de 150.000 persones d'Espanya, França, Itàlia, Portugal i el Regne Unit han utilitzat la plataforma que, des de 2020, també organitza rutes amb cotxe per Espanya. La start-up, nascuda a Barcelona i accelerada a València, va arribar a facturar cinc milions d'euros el 2019, amb increments de viatgers propers al 20% cada any.

Els seus fundadors són tres enginyers (Pau Sendra, Ferrán Blanché i Dani Jiménez) a qui se'ls va ocórrer la idea de crear aquesta manera de viatjar durant un Interrail. En el Mobile World Congress 2015 l'empresa va ser presentada dins de l'esdeveniment de telefonia mòbil i des d'aleshores han acumulat nombrosos reconeixements tant nacionals com internacionals.

Atresmedia aposta per les start-ups

Respecte a Atresmedia, la companyia va començar a operar en el negoci de capital risc el 2014, sota la modalitat coneguda com a media for equity (publicitat a canvi d'accions). Des d'aleshores, ha invertit més de 80 milions d'euros en més de 30 start-ups, com la plataforma de venda de productes Wallapop, la parafarmàcia Promofarma, el negoci de matalassos i articles per a la llar Marmota, la start-up de cotxes per subscripció Bipi, el comparador web de portals, carreres i postgraus Emagister i la start-up catalana de repartiment a domicili Glovo, totes elles venudes, multiplicant per 3,5 vegades la inversió.

Amb el temps, el model de negoci ha evolucionat, incloent-hi també inversions en cash, com en el cas de Fever (l'unicorn espanyol del qual Atresmedia és el principal accionista) i iniciatives de corporate venture building (diversificació de negocis de grans empreses). En el cas de la barcelonina Waynabox s'ha anat un pas més enllà mitjançant l'adquisició d'una start-up de les participades per primera vegada, segons han anunciat aquest dijous els dos negocis.