Les negociacions perquè l'automobilística xinesa Chery desembarqui a Barcelona encaren la seva recta final després de mesos de contactes a diverses bandes perquè la firma acabi acoblant vehicles elèctrics a l'antiga fàbrica de Nissan en Zona Franca. Fonts de l'empresa BTech, la responsable de la reindustrialització de la planta de Zona Franca, han assegurat aquest dilluns a EFE que les negociacions continuen avançant i que la voluntat és poder tancar un acord l'abans possible.

En el marc d'aquests contactes, delegacions de la companyia catalana han visitat Wuhu (Xina) i tècnics i directius de Chery han viatjat ja en diverses ocasions a Barcelona. Altres fonts pròximes a l'operació han assenyalat que l'acord entre Chery i BTech és cada vegada més a prop, tot i que encara pot tardar uns dies.

El Diari de Catalunya publica aquest dilluns que la cúpula de BTech ha agafat avui mateix un avió en direcció a Wuhu per firmar l'acord definitiu, que contemplaria la constitució d'una societat comercial conjunta per acoblar cotxes elèctrics.

L'encarregat d'assegurar l'aterratge de Chery a Barcelona és EV Motors, la companyia matriu propietària de l'enginyeria BTtech i d'Ebre, la marca amb què sortiran els vehicles elèctrics que es preveuen fabricar en Zona Franca.

Les converses que lidera BTech en nom de Hub Factory, la societat que explota l'antiga planta de Nissan en Zona Franca, es van iniciar fa mesos amb el focus posat en què el gegant xinès acoblés els seus propis vehicles en Zona Franca, en el marc de la seva estratègia d'entrada al mercat europeu.

La col·laboració podria ampliar-se, de manera que Chery s'encarregui de produir també a Barcelona diversos models elèctrics de la marca Ebre a partir d'una 'joint venture' -aliança d'empreses-, segons expliquen algunes fonts.

L'acord amb el grup xinès garantiria prou càrrega de treball per absorbir els al voltant de 600 extreballadors de Nissan pendents de recol·locar, i que fins a l'octubre compten amb contractes de formació.