La companyia de restauració i retail per al viatger Areas "ha trencat la barrera dels 2.000 milions d'euros en ingressos" al seu últim exercici fiscal -tancat a setembre de 2023-, segons ha anunciat aquest dimarts el conseller delegat de la firma amb seu en Barcelona, Oscar Vela. La facturació ha tornat la companyia als nivells anteriors a la pandèmia gràcies a l'impuls del negoci internacional, que per primera vegada supera el 80%. Vela ha confirmat que el futur de la firma se centra a consolidar i ampliar aquesta internacionalització, "consolidant el nostre lideratge en els principals mercats europeus en qui lidera l'oferta en dos dels tres països més visitats i, especialment, doblant la presència als Estats Units, on tenim oberts concursos pendents d'adjudicació per valor de 1.200 milions d'euros", ha dit durant una intervenció en l'Esmorzar Foment-PWC. En l'actualitat, Areas controla la restauració de 10 aeroports nord-americans i 13 àrees de servei a les autopistes, després de 15 anys operand en aquell mercat, això es tradueix en el 15% dels ingressos totals del grup. Oscar Vela ha explicat que Areas confia en els Estats Units perquè és un mercat amb un gran volum a causa que l'ús de l'avió per als trasllats és un hàbit quotidià.

El conseller delegat del grup ha manifestat que els pilars que han contribuït que la companyia sigui avui un referent global en la restauració en ruta se centren en "l'estratègia de diversificació, la innovació i l'aposta per conceptes gastronòmics de qualitat i adaptats als consumidors de cada mercat". "És un model de complexa gestió, ja que tenim diversitat de formats, amb perfils de consumidor molt diferents que tenen una despesa mitjana molt diferent", ha afegit i confirmat que el creixement es farà "conservant el mix que sempre ens ha donat molta estabilitat" entre carreteres, aeroports i estacions de tren, un sector que creixerà "moltíssim" en els anys vinents. Per això el model de gestió es basa als contractes de concessió que s'estableixen, cada contracte és un repte i cal gestionar-los un a un per aconseguir que la inversió sigui rendible i en el personal "amb una plantilla de més de 20.000 persones al món". Amb presència a 10 països, la companyia gestiona més de 2.000 restaurants i botigues a Europa i Amèrica, i dona servei a més de 350 milions de clients cada any.

Per al present semestre fiscal -d'octubre a març-, Areas afronta l'obertura de 50 nous punts de venda, en formats i localitzacions diverses. Areas va guanyar fa unes setmanes, el setembre d'aquest any, el macroconcurs per gestionar la restauració a l'aeroport Internacional d'Atlanta, als Estats Units, que equival a l'explotació de 7 nous locals, distribuïts en més de 10.000 m², durant 10 anys, amb unes vendes previstes de 200 milions d'euros durant aquest període. Sumant aquesta adjudicació al conjunt de serveis que ofereix als EUA, la companyia s'ha assegurat uns ingressos addicionals de 1.375 milions d'euros per als propers 10-15 anys, la qual cosa suposa una facturació afegida de 112 milions d'euros cada any.

Oscar Vela ha concretat que l'aposta per la internacionalització no implica deixar al marge l'expansió a Espanya. En aquest sentit, ha recordat que Areas va guanyar al febrer el macroconcurs de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas per un valor de més 1.000 milions d'euros per un període de 8 anys, a més d'aconseguir l'exclusivitat de la restauració al recinte firal d'Ifema Madrid. Per al directiu és molt significatiu que globalment la gestió del grup es realitza des de Barcelona, amb el beneplàcit de l'accionista principal, el fons d'inversió PAI Partners, que va adquirir la companyia el juliol de 2019, per 1.542 milions al grup francès Elior. "Barcelona és una ciutat formidable que permet captar talent" i "és aquí on hem creat un share service per unir els serveis financers i administratius de tota la companyia, en el qual treballen diversos equips amb personal de 13 nacionalitats diferents".