El grup de restauració per a viatgers Áreas ha comprat la britànica TRGC, que gestiona 38 locals en 10 aeroports del Regne Unit amb una facturació anual de 240 milions d’euros.
TRGC opera restaurants en aeroports amb marques com Wagamama o Giraffe. Fins ara era propietat de The Restaurant Group, de fet, era la seva divisió de negocis en concessió.
La compra de TRGC suposa l’entrada d’Áreas, amb seu a Esplugues de Llobregat, en el sector de la restauració per a viatgers del Regne Unit, el segon mercat més important d’Europa en aquest sector. Ni Áreas ni The Restaurant Group han informat de l’import de l’operació. Amb aquesta adquisició, Áreas avança en l’objectiu d’arribar als 3.000 milions d’euros anuals de xifra de negoci. A finals de l’any passat, ja van adquirir la nord-americana Travel Hospitality Services (THS).
En l’exercici tancat l’octubre del 2025, Áreas va registrar unes vendes de 2.264 milions d’euros, un 2,2% més que un any abans. Tanmateix, va tancar amb unes pèrdues de 45 milions d’euros. La companyia va atribuir els números vermells a la mala gestió als Estats Units, on s’han consolidat com el segon operador del sector. El conseller delegat, Óscar Vela (en la imatge superior), va definir aquests resultats com els millors de la història de la companyia, tot i haver tancat amb pèrdues.
El juny passat, Vela va avançar que la fita d’arribar als 3.000 milions d’euros en vendes està molt més a prop del que inicialment preveien. De fet, va assegurar que ja la veuen a curt termini. Segons els seus càlculs, el creixement en vendes hauria estat d’aproximadament un 5%, però dos factors n’han retallat l’embranzida: d’una banda, els canvis de divisa amb el dòlar dels Estats Units i el pes mexicà, i de l’altra, el volum d’obres que han dut a terme, de les quals va dir que impulsaran el creixement l’any vinent.
També va apuntar que els últims 18 mesos han guanyat contractes per valor de 3.105 milions d’euros per als anys vinents. A més, han previst unes 50 noves obertures fins al març del 2027. Amb aquest escenari, Árees espera incrementar les vendes fins a un 20% durant aquest 2026, de manera que arribarien al voltant dels 2.700 milions. Aleshores encara no havien anunciat la compra de la britànica TRGC, que aportarà 240 milions al balanç.