El CEO d'Apple ha fet un viatje llampec aquest dissabte a Madrid un dia després del llançament mundial del nou iPhone 15. Tim Cook ha visitat la Ciutat Esportiva del Reial Madrid i s'ha reunit amb el seu president, Florentino Pérez, fet que li ha servit per promocionar l'última novetat d'Apple a Espanya. El seu primer dia de promoció es van produir llargues cues a les botigues d'Apple, com les que es van veure aquest divendres a Barcelona.

Aquesta visita també es produeix després que, el juliol passat, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) multés la companyia amb 143,6 milions d'euros suposadament per pactar i executar determinades restriccions de la competència al mercat en línia.

Cook va començar la seva visita d'aquest dissabte a la Ciutat Esportiva del Reial Madrid i al centre internacional de fotografia i cinema EFTI, que aquest any ha introduït l'iPhone en el seu pla d'estudis. Després va dinar cocido madrileño de la mà del xef Dabiz Muñoz (vegeu imatge) al restaurant Lhardy.

"És genial estar de tornada a Espanya! Estic desitjant passar una estona amb la dinàmica comunitat de desenvolupadors i estudiants increïblement creatius, així com amb esportistes i xefs reconeguts a tot el món", va manifestar Cook en un comunicat.

El CEO d'Apple va recordar que aquesta visita a Espanya es produeix en una setmana "emocionant" per a la multinacional pel llançament de la gamma de l'iPhone 15 i els nous models d'Apple Watch i AirPods Pro.

Implantació a Espanya

La companyia opera a Espanya des de 1985. Va obrir les seves primeres Apple Stores en els centres comercials de La Maquinista (Barcelona) i Xanadú (Madrid) el 2010. Actualment, compta amb onze botigues a Madrid, Barcelona, Múrcia, Màlaga, València, Valladolid i Saragossa.

A més, genera 2.000 llocs de treball directes a Espanya, un 30% més que fa tres anys. Ofereix diferents tipus d'oportunitats laborals a la seva xarxa de botigues, oficines d'AIML (intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic) i equips d'enginyeria.

La companyia té la seva seu central a Espanya precisament a Madrid, on pròximament posarà en marxa una nova oficina d'enginyeria per donar suport als desenvolupadors. En concret, l'ecosistema d'Apple facilita més de 120.000 llocs de treball a Espanya a través de l'economia de les apps d'iOS, la qual cosa suposa un augment de més del 30% des de 2019, segons dades de la companyia.

Les apps creades per desenvolupadors espanyols triomfen així a tot el món i gairebé el 90% dels seus ingressos procedeixen d'usuaris de fora d'Espanya, va precisar la companyia en el comunicat. Va assenyalar com a casos d'èxit les apps educatives com LingoKids o altres de centrades en l'esport i estil de vida com l'app de senderisme Wikiloc, i de salut com Cori.