Apple està a punt de superar Samsung com a primer fabricant mundial de telèfons intel·ligents. La companyia nord-americana arrabassarà la primera posició a la coreana després de 14 anys per l'exitós llançament de la nova sèrie d'iPhone, segons un estudi de mercat de Counterpoint Research difós aquest dimecres.

Els models d'iPhone 17, presentats al setembre, han estat un èxit tant als Estats Units com a la Xina, un altre mercat clau per a Apple. A més, la companyia de la poma mossegada s'està beneficiant de la disminució de les tensions comercials entre els Estats Units i la Xina i de la depreciació del dòlar, que ha impulsat les compres als mercats emergents, segons informa Bloomberg.

Segons les dades de Counterpoint Research, Apple acabarà aquest any amb una quota del 19,4% del mercat global de telèfons intel·ligents, mentre que Samsung es quedarà per darrere amb un 18,7%. Això significa que Apple enviarà al voltant de 243 milions d'iPhones per tot el món aquest any.

L'actual èxit d'Apple es deu al llançament el setembre passat de la sèrie del nou iPhone 17, a més del popular iPhone 17 Pro de color taronja i de l'iPhone Air. Els consumidors que van comprar smartphones durant l'auge de la pandèmia de Covid-19 ara estan entrant en la seva fase de renovació, segons els analistes de Counterpoint Research.

Per regions, les vendes dels nous iPhone 17 i iPhone Air als EUA en les primeres quatre setmanes després del seu llançament van ser un 12% més altes que les de les sèries anteriors (l'iPhone 16, però excloent l'iPhone 16e). A la Xina, les vendes de la sèrie iPhone 17 durant el mateix període van ser un 18% més altes que el seu predecessor, d'acord amb les dades d'aquest estudi de mercat.

Samsung difícilment podrà recuperar el primer lloc mundial a curt termini per la competència dels fabricants xinesos, que li estan restant quota en els segments baix i mitjà del mercat de smartphones.

A més, Apple compta amb el favor de Donald Trump. El govern nord-americà està disposat a rebaixar els aranzels a la importació d'acer i alumini europeu, ara del 50%, si la UE afluixa en les normatives que regulen gegants digitals com Apple o Google, als quals Brussel·les ha imposat multes milionàries.

Howard Lutnick i Jamieson Greer, secretari i representant de Comerç dels Estats Units, respectivament, van participar dilluns passat en un dinar de treball amb els ministres europeus d'Economia durant un Consell de la UE a Brussel·les. En la trobada es va abordar la implementació de l'acord al qual van arribar les dues parts, el passat estiu, per evitar una guerra comercial. Aquest acord va limitar al 15% l'aranzel general dels EUA a importacions de la UE, però l'acer i l'alumini va mantenir el 50%.

En aquesta reunió a Brussel·les, els nord-americans van suggerir que es "relaxi" la regulació europea als gegants digitals a canvi d'una rebaixa dels aranzels que mantenen a l'acer i alumini comunitari. "El nostre suggeriment és que la Unió Europea i els seus ministres de Comerç considerin seriosament intentar analitzar les seves normes digitals, que intentin buscar un equilibri, no descartar-les, però trobar l'enfocament equilibrat que funcioni amb nosaltres. Si aconsegueixen aquest enfocament equilibrat, que crec que poden, llavors nosaltres, juntament amb ells, abordarem les qüestions de l'acer i l'alumini”, va declarar Lutnick als periodistes.