Apple supera els seus rivals i es consolida com la marca líder de telèfons intel·ligents en l'àmbit mundial. El gegant de la poma ha encapçalat el 2023 el mercat de telèfons intel·ligents mundialment, després de tretze anys de lideratge per part de Samsung, en un context en el qual els enviaments mundials han caigut un 3,2%, segons dades preliminars donades a conèixer per la consultora nord-americana IDC.

Des de 2010, Samsung havia estat al capdavant al mercat de telèfons intel·ligents, una posició que el 2023 li ha estat arrabassat per Apple, en un any en què s'han produït 1.170 milions d'enviaments d'unitats, la marca més baixa registrada en una dècada. Segons aquestes dades, el mercat ha registrat un creixement en el segon semestre de l'any, el que apunta a una recuperació del mateix al llarg d'aquest 2024.

Així, en l'últim trimestre de l'any, els enviaments de telèfons intel·ligents van créixer un 8,5%, fins als 326,1 milions d'unitats, en un període en el qual si bé els enviaments d'Apple van pujar un 11,6% (80,5 milions d'unitats), els de Samsung van caure un 10,9% (53 milions d'unitats). Apple se situa com a número u del mercat al món amb 234,6 milions d'unitats enviades, seguida de Samsung amb 226,6 milions d'unitats enviades, el que implica una quota de mercat de 20,1% i 19,4%, respectivament.

Xiaomi tanca el 'top 3'

Les tres següents marques que han liderat el mercat el 2023 són xineses: Xiaomi, que ocupa el tercer lloc, amb 145,9 milions d'unitats, un 12,5% del mercat. Oppo se situa en quart lloc, amb 103,1 milions d'unitats, un 8,8% del mercat; i Transsion el cinquè, amb 94,1 milions d'unitats, un 8,1% del mercat. La marca xinesa Transsion ha registrat un creixement important en l'últim trimestre de l'any, fins al punt que s'ha situat en el quart lloc, en créixer els seus enviaments en gairebé un 70%.

Retallada de beneficis i vendes d'Apple

Apple va obtenir un benefici de 96.995 milions de dòlars (91.320 milions d'euros) al tancament del seu any fiscal, que inclou d'octubre a setembre, la qual cosa representa un descens de gairebé el 3% respecte a l'exercici anterior. Les vendes del gegant tecnològic nord-americà van baixar també un 2,8% interanual, fins als 383.285 milions de dòlars (360.871 milions d'euros), amb un retrocés de les vendes de productes del 5,7%, fins als 298.085 milions de dòlars (280.677 milions d'euros), i un increment en la comercialització de serveis del 9%, fins als 85.200 milions de dòlars (80.230 milions d'euros).

És la primera vegada des de l'exercici el 2019 que Apple retalla benefici i vendes i això, malgrat que en l'últim trimestre del seu exercici fiscal, de juliol a setembre, va aconseguir rècord d'ingressos per a aquest període per la venda d'iPhone, amb 43.805 milions de dòlars (41.238 milions d'euros), un 2,7% més que en el mateix trimestre de 2022.