El gegant d'internet Alphabet, matriu de Google, va anunciar aquest dijous un benefici net de 59.972 milions de dòlars el 2022, un 21% menys que un any abans, encara que la seva facturació va millorar gairebé un 10%, fins a 282.836 milions de dòlars.

L'empresa, que opera el cercador més utilitzat del món i enormes plataformes com YouTube, va defraudar amb els seus comptes als mercats i, després de pujar amb força durant la sessió borsària, les seves accions queien al voltant d'un 6% en les operacions electròniques posteriors al tancament.

Ruth Porat, directora financera d'Alphabet i Google, ha destacat després de presentar els resultats que els ingressos consolidats de la companyia en el quart trimestre van ser de 76.000 milions de dòlars, un 1% més que en el mateix període de l'any anterior, o un 7% més a moneda constant, i de 283.000 milions per a tot l'any 2022, un 10% més (14% en moneda constant). "Tenim una feina important en marxa per millorar tots els aspectes de la nostra estructura de costos, en suport de les nostres inversions en les nostres principals prioritats de creixement per generar un creixement rendible a llarg termini", ha declarat Ruth Porat.

Per la seva part, el CEO de Google i Alphabet, Sundar Pichai, ha explicat que les inversions a llarg termini posicionen a la firma "extremadament bé a mesura que l'IA assoleix un punt d'inflexió". "Estic entusiasmat amb els salts impulsats per l'IA que estem punt de donar. També hi ha un gran impuls al núvol, les subscripcions de YouTube i els nostres dispositius Píxel. Estem en un viatge important per redissenyar la nostra estructura de costos d'una manera duradora i per construir negocis financerament sostenibles, vibrants i en creixement a Alphabet", ha manifestat el CEO de la tecnològica.

En l'últim trimestre de l'any, dades als quals més atenció deixaven avui els inversors, Alphabet va tenir un benefici net de 13.624 milions de dòlars, un 34% menys en la comparació interanual, mentre que la seva facturació va créixer un 1%, fins a 76.048 milions. Ambdues xifres es van situar per sota de les expectatives dels analistes, en bona mesura pel deteriorament del seu gegantí negoci publicitari -que suposa la major part de la seva facturació- com a conseqüència de l'actual conjuntura econòmica.

Alphabet va ingressar per publicitat 59.042 milions de dòlars entre l'octubre i el desembre, davant els 61.239 milions en el mateix període de l'any anterior, amb baixades tant en els anuncis al seu cercador com en YouTube, que havien crescut amb molta força durant la pandèmia i que han anat perdent força amb la tornada a la normalitat. La firma amb seu en Mountain View (Califòrnia, EUA), líder mundial en l'àmbit dels anuncis a internet, s'està veient afectada a més per la rebaixa generalitzada de la despesa publicitària conseqüència de l'alentiment de l'economia.

Elevats costos per acomiadaments

En l'apartat positiu va destacar el fort creixement en els últims mesos del negoci de serveis al núvol, pel qual Alphabet va ingressar 7.316 milions de dòlars en l'últim trimestre de 2022, davant 5.541 milions en aquell mateix període de 2021. A finals de gener, Alphabet va seguir el camí d'altres gegants tecnològics i va anunciar una reducció de plantilla d'unes 12.000 persones, un 6,4 % del total, després de l'alt nombre de contractacions que havia portat a cap durant la pandèmia.

En un comunicat, va avançar que aquestes sortides li suposaran un cost d'entre 1.900 i 2.300 milions de dòlars en indemnitzacions i altres despeses, que majoritàriament s'anotarà en els comptes del primer trimestre de 2023. Alphabet va dir també que està prenent mesures per reduir el seu espai d'oficines i que espera apuntar-se un càrrec d'uns 500 milions de dòlars en aquest concepte.