La farmacèutica Almirall va guanyar en el primer semestre de l'any 26,5 milions d'euros, la qual cosa suposa un 72,1% més que en el mateix període de l'exercici anterior, segons els comptes remesos per la companyia barcelonina a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Els ingressos totals de la farmacèutica van assolir els 563,4 milions d'euros, un 12,7% més, en tant que l'ebitda es va situar en els 121,8 milions, un 16,6% més. D'altra banda, el deute net del grup es va situar en 341,3 milions d'euros al tancament del primer semestre de l'any, un 6,1% menys.

La companyia ha destacat després de la presentació dels resultats el "sòlid" avenç de les seves vendes a Europa, en particular l'increment del 24,2% de les vendes en dermatologia, gràcies als seus productes "líders" en dermatologia per a malalties com la psoriasi i la dermatitis atòpica, entre d'altres. L'empresa ha confirmat les seves previsions per al conjunt de l'any.

Els productes dermatològics d'Almirall, una àrea estratègica per a la companyia, van aportar 318,3 milions d'euros, un 18,4% més, amb creixements a doble dígits en alguns d'ells. Ilumetri, per al tractament de la psoriasi, va aportar 113,3 milions, un 12,7% més, i la multinacional catalana estima que generarà prop de 300 milions a mitjà termini, mentre que Ebglyss, per tractar la dermatitis atòpica, va generar 44,9 milions, un 10,8% més, i és un altre motor de vendes per al grup.

Dermatologia mèdica

"Continuem avançant en la nostra ambició d'aconseguir un creixement sostingut de doble dígit", ha apuntat després dels resultats Carlos Gallardo, president i CEO d'Almirall, alhora que ha agregat que "ens complau confirmar les nostres previsions per a 2025, recolzades pels sòlids resultats que hem obtingut en el primer semestre d'aquest any. El nostre bon acompliment ens fa la confiança necessària per assolir la nostra meta a llarg termini: ser líders en dermatologia mèdica. Això, al seu torn, ens permetrà ajudar a més pacients amb tractaments més rellevants".

Així mateix, Gallardo ha agregat que "el creixement del nostre negoci de dermatologia a Europa es deu al sòlid i continu rendiment de les nostres opcions terapèutiques, que estem llançant amb èxit per tot el continent. La nostra àmplia gamma de tractaments en dermatologia mèdica està funcionant molt bé, i això és fonamental per mantenir la nostra alta rellevància per a la comunitat de professionals dermatòlegs/as, així com per als pacients. A més, continuem invertint en R+D per continuar impulsant la nostra cartera de productes".

Europa, principal font d'ingressos d'Almirall

Per geografies, Europa continua sent la principal font d'ingressos per a Almirall, ja que va aportar 511,3 milions dels 560,5 milions de vendes totals, la qual cosa representa un 91,2% del total. Les vendes a Europa van créixer un 16,1%, mentre que els Estats Units van generar al grup 24,7 milions, un 14,2% menys que en el mateix període de 2024, i a la resta del món Almirall va facturar uns altres 24,5 milions, un 12,5% menys que en la primera meitat de l'exercici anterior. Així doncs, els Estats Units representen un 4,4% de les vendes netes totals.

Almirall confirma les seves previsions per a 2025, que inclouen un creixement de vendes netes de dos dígits. En concret, la multinacional barcelonina preveu un creixement de les vendes netes d'entre un 10% i un 13% i un Ebitda d'entre 220 milions i 240 milions d'euros. L'empresa també manté la inversió en I+D i a la seva cartera de projectes dedicats a la dermatologia mèdica. En el primer semestre de 2025, la inversió de la companyia en R+D s'ha incrementat prop d'un 27% interanual, el que equival al 12,8% de les vendes netes.