Acciona Living & Culture ha venut a Ardian i Rockfield Real Estate un edifici de set plantes situat al solar de l'antiga fàbrica d'AEG de Terrassa, en el qual s'ubicarà una residència d'estudiants.
L'actiu, venut per 35,7 milions d'euros, comprèn uns 12.700 metres quadrats, que inclouen 358 habitacions amb capacitat per a 369 llits i àrees comunes interiors i exteriors que sumen més de 2.600 metres quadrats, segons ha informat Acciona en un comunicat.
L'immoble, que forma part del projecte que actualment desenvolupa Acciona Living & Culture en aquestes instal·lacions, ha estat recentment finalitzat i està ubicat a prop dels principals centres docents i de l'estació de tren Nord, connectat amb el centre de la localitat i amb Barcelona.
La companyia ha transformat la zona en un projecte que comptarà amb usos residencials, terciaris, zones verdes i més de 3.500 metres quadrats de locals comercials, dins d'un terreny de 60.000 metres quadrats.
A més de la residència d'estudiants, el projecte inclou una promoció residencial que comptarà amb un total de 572 habitatges, de les quals 420 ja es troben en una fase molt avançada de construcció.
"El projecte ha estat concebut sota estrictes criteris de sostenibilitat i ecoeficiència, tant en els espais públics com en les edificacions, amb l'objectiu de generar el màxim valor ambiental per a la ciutat i minimitzar les emissions de residus, partícules contaminants i CO2 durant el seu desenvolupament", defensa Acciona.
La companyia, sota la seva filial Living & Culture, ha realitzat altres projectes de regeneració urbanística al barri de l'illa de Zorrotzaurre de Bilbao; la transformació de la Marina del Prat Vermell i la renovació dels terrenys de l'antiga fàbrica de La Seda en el Prat, ambdós a Barcelona.
Així com la rehabilitació de la nau industrial del carrer Ombú, la conversió d'un edifici d'oficines obsoletes en habitatges al barri de Fuencarral, i el desenvolupament d'habitatges amb un cuidat disseny arquitectònic al districte de Tetuan, aquests tres últims a Madrid.