L'aeroport Josep Tarradellas del Prat de Llobregat desplaçarà la seva façana de la T1 38 metres endavant, i guanyarà espai als vuit vials per on passen avui els vehicles, per tal d'ampliar la superfície de l'interior 69.600 metres quadrats. AENA destinarà 700 milions d'euros a aquesta obra, tal com va avançar l'any passat ON ECONOMIA, inclosa dins de la previsió de 3.000 milions per a l'ampliació, i serà una de les intervencions principals, més enllà de l'ampliació de les pistes. Amb l'ampliació, la terminal passarà a tenir 519.600 metres quadrats de superfície, i 18.900 metres nous de vials, que es faran en un espai ara de celobert i que estaran acompanyats de l'enderroc de la torre de control en desús des de l'any 2005. 

L'obra començarà l'any 2028 i s'allargarà fins al 2031 o 2032 i "tindrà afectació" en els passatgers, ha explicat la directora de l'aeroport, Eva Valenzuela, que ha explicat que l'impacte concret s'anirà veient, però que afectarà "el flux de passatgers" i obligarà "a desviar alguns accessos cap a portes provisionals o d'altres ja existents". Tot i que no està confirmat, no s'espera que les afectacions de les obres facin desplaçar trànsit aeri cap a la Terminal 2. 

Aquesta ampliació, d'una banda, dona resposta a una capacitat al límit de la terminal, a causa de l'actual flux aeri i de passatgers i, de l'altra, a guanyar l'espai necessari per als nous controls d'equipatge. Valenzuela ha explicat que els filtres s'estan substituint per tal d'incorporar la tecnologia TAC en comptes dels raigs X, que permet escanejar els equipatges sense necessitat de separar els líquids ni els aparells electrònics. Per fer aquesta modificació dels 52 escàners de control, Aena inverteix 39 milions, que van a part del pressupost previst per a l'ampliació de l'aeroport. Aquestes obres finalitzaran aquest any a la T2 i l'any 2027 a la T1, de manera que tots els controls hauran estat canviats. 

La redacció dels projectes per a l'ampliació de la T1 costaran 9 milions d'euros i van a càrrec d'una Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Viarium Ingeniería SL, One Works SPA i AYESA i té 48 mesos per a enllestir-la. Després, s'obrirà la licitació per a l'execució del projecte. 

Valenzuela s'ha remès a les paraules del director d'Aena, Maurici Lucena, sobre el traspàs de competències de l'aeroport que negocien el govern estatal i català. Lucena va dir que l'actual "marc regulador" no permet aquest traspàs. "L'importat és que aquestes obres permetran que l'aeroport sigui competitiu i un referent tant a Espanya com en l'àmbit europeu", ha dit Valenzuela en la trobada amb mitjans de comunicació que ha tingut lloc a les instal·lacions de l'aeroport del Prat.