El Ministeri d'Indústria i Turisme obrirà aquest dilluns el termini per presentar projectes a la línia A de bateries de la quarta convocatòria del Perte VEC (Vehicle elèctric Conectado), dotada amb 280 milions d'euros. Dels recursos totals, uns 180 milions s'instrumentaran en forma de préstecs reemborsables i 100 milions en forma de subvencions directes. Els préstecs tindran un tipus d'interès fix del 2,727%, un termini d'amortització de 10 anys i 3 anys de carència.
Es tracta de la primera fase d'una dotació total de 2.500 milions d'euros i està íntegrament gestionada per Sepides. L'entitat contribuirà, així, a augmentar la xifra d'inversió total assolida per les tres convocatòries anteriors del PERTE VEC bateries, que ha superat els 900 milions d'euros.
Aquesta convocatòria està específicament dissenyada per potenciar la creació de nous establiments industrials, ampliar les capacitats productives en plantes ja existents, i reconvertir línies de producció que fabriquin productes innovadors que abans no es produïen.
Des del seu llançament, el Perte del Vehículo Eléctrico i Connectat, ha posat en marxa fins ara tres convocatòries que han mobilitzat prop de 2.500 milions d'euros, beneficiant unes 300 empreses que representen tota la cadena de valor de l'automoció.
En la presentació del nou paquet d'ajuts, el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, va destacar que Espanya i el sector del cotxe elèctric necessita "processos de transformació en la producció, incentivar demanda i també anar expandint la xarxa de recàrrega". En aquest sentit, segons dades d'Anfac, el 2025, s'han posat en marxa de més de 40.000 punts públics de recàrrega de vehicles elèctrics, a Espanya. Aquesta xifra suposa un 33% més que el 2024 i situa Espanya com el sisè país d'Europa amb aquestes infraestructures, amb un ritme de 1.000 nous punts de recàrrega al mes.