Els gegants tecnològics xinesos Alibaba, Baidu o ByteDance es van embarcar aquesta setmana en una guerra de preus amb els seus models d'intel·ligència artificial (IA) generativa, segons informa el diari hongkonguès South China Morning Post. El tret de sortida el va donar ByteDance, coneguda internacionalment per ser la desenvolupadora de la popular i controvertida xarxa social TikTok, en llançar un servei que costava menys que la majoria dels seus competidors nacionals directes.

Després d'això, la divisió d'intel·ligència per a computació al núvol ('cloud') de Alibaba va anunciar aquest dimarts que rebaixaria fins i tot en un 97% els preus d'accés a nou dels seus models de llenguatge de gran mida (LLM), coneguts com a Tongyi Qianwen. I, tot just hores després de l'anunci de Alibaba, el 'Google xinès' Baidu va llançar el seu contraatac, permetent l'accés gratuït als seus models Ernie Speed i Ernie Lite, estrenats ambdós aquest mateix any.

Les comparatives de preus es mesuren en tókenes, sent 1.000 d'ells equivalents a unes 750 paraules en anglès: ara, el LLM de ByteDance té un cost d'uns 0,0008 iuans (0,00011 dòlars, 0,00010 euros) per cada comando de mil tókenes, pels 0,04 iuans (0,0056 dòlars, 0,0052 euros) del model més potent d'Alibaba, que tindria un rendiment equivalent al GPT-4 Turbo d'OpenAI.

A més, Alibaba ofereix 4 milions de tókenes gratuïts a cada nou usuari que es registri abans del 21 de juny. Alibaba va assegurar aquest mes que els seus LLM ja compten amb més de 90.000 clients corporatius, entre qui destaca el gegant tecnològic Xiaomi, mentre que Baidu havia anunciat un mes abans que unes 85.000 empreses feien servir el seu Ernie Bot.

Amb més de 200 LLM llançats al mercat xinès, la guerra de preus afegiria encara més pressió a les empreses emergents del sector, entre les quals figuren noms com Zhipu AI, MiniMax o Baichuan.