El ministre d'Indústria, Comerç i Turisme, Héctor Gómez, ha confirmat que el Govern espanyol manté el seu objectiu de llançar la segona convocatòria del Perte del Vehículo Eléctrico i Connectat (VEC) el juny, malgrat l'avançament de les eleccions generals al pròxim 23 de juliol.

"La convocatòria es mantindrà", ha assegurat Gómez en una roda de premsa celebrada aquest dijous a Madrid, on ha recordat que treballen per llançar-la amb dues línies: la de bateries i una altra per a projectes individuals amb impacte a la cadena de valor del vehicle elèctric.

De fet, la Comissió Europea (CE) ha autoritzat ja 837 milions d'euros per a la primera línia i el Govern espanyol confia en la resposta "favorable" en el cas de la segona. A més, Gómez ha assegurat que estan "en contacte permanent amb el sector" per avançar en àmbits com els punts de recàrrega i que aquesta feina no s'ha parat malgrat l'avançament electoral.

La tasca pendent d'Espanya

A finals del mes de febrer, la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, va reconèixer que la posició d'Espanya respecte a la dels veïns europeus en la penetració del vehicle elèctric és desfavorable. Per aquesta raó, Maroto va assenyalar que l'objectiu de l'Executiu és impulsar la demanda, i estimular les vendes de vehicles elèctrics. "No només hem de fabricar cotxes, sinó que els hem de vendre", va expressar la ministra.

Espanya està treballant per rebaixar l'impacte dels vehicles de combustió sobre el medi ambient. Per això existeix tanta insistència per part de l'Executiu de fomentar i estimular l'interès i la compra dels vehicles elèctrics. El país ibèric entén que és la millor manera de fer més sostenible el món de l'automoció. A més, atenent les mesures que venen des d'Europa, sembla clar que el futur passa pel vehicle elèctric.

La UE prohibirà la venda de cotxes de gasolina i dièsel el 2035

El passat 14 de febrer, la Unió Europea va prohibir la venda de cotxes de gasolina i dièsel el 2035. Una mesura històrica que aclareix la posició de l'Executiu comunitari.

Les normes històriques requeriran que l'any 2025 els fabricants d'automòbils hagin d'aconseguir una reducció del 100% de les emissions de CO₂ dels cotxes nous venuts, cosa que faria impossible vendre nous vehicles alimentats amb combustibles fòssils al bloc de 27 països. Així i tot, la llei de la UE va trobar la resistència d'alguns sectors i països quan es va proposar el juliol del 2021. Com a resultat, l'acord final inclou algunes flexibilitats, com que els petits fabricants d'automòbils que produeixen menys de 10.000 vehicles a l'any puguin negociar objectius més febles fins al 2036.