BuzzFeed tanca per sempre. La companyia digital ha decidit tancar el seu portal de notícies, BuzFeed News, i acomiadar el 15% de la seva plantilla. D'aquesta forma, unes 180 persones perdran els seus llocs de treball d'un total d'unes 1.200 persones. El mitjà de comunicació va ser creat fa més d'una dècada i va arribar a ser un dels mitjans periodístics més influents del nou panorama digital.

La mesura forma part d'un pla més ampli que reduirà la plantilla de BuzzFeed, segons ha comunicat el conseller delegat de l'empresa, Johan Peretti. "Encara que els acomiadaments afectaran gairebé totes les divisions, hem arribat a la conclusió que ja no podem continuar finançant a BuzzFeed News com una organització independent", ha defensat Peretti.

Reconegut amb un premi Pulitzer

Nascuda el 2006, BuzzFeed va basar el seu èxit en continguts virals com llistes, qüestionaris i articles sobre entreteniment. El 2011 va posar en marxa el seu portal de notícies i des d'aleshores fins ara havia operat com un mitjà de comunicació per si mateix. Encara que BuzzFeed News va tenir un important impacte i va arribar a ser reconegut amb un premi Pulitzer pels seus reportatges sobre la repressió contra els uigurs a la Xina, mai no va arribar a ser rendible i en els últims temps ja havia estat objecte de retallades de persones en un intent per limitar aquestes pèrdues.

Peretti, en el seu missatge, ha admès haver comès errors en la gestió d'aquest projecte periodístic i haver invertit de forma excessiva sense garantir la rendibilitat del negoci. Segons ha explicat aquesta setmana, a partir d'ara BuzzFeed concentrarà el seu treball en l'àmbit de les notícies en HuffPost, mitjà digital que va comprar el 2020. A més, ha assegurat que tant BuzzFeed com HuffPost oferiran feina a alguns dels empleats afectats pel tancament de BuzzFeed News.

Retallades en mercats internacionals

La clausura del mitjà forma part d'un pla que deixarà retallades als equips de Negocis, Continguts, Tecnologia i Administració, així com algunes retallades en alguns mercats internacionals en els quals l'empresa està present, encara que Peretti no ha precisat a quins països.

BuzzFeed, que cotitza a la Borsa de Nova York, es desplomava més d'un 20% a Wall Street aquest dijous després de conèixer-se les notícies. En concret, a l'índex Nasdaq havien retrocedit fins als 0,753 dòlars (0,69 euros) per títol. En una comunicació al regulador borsari, l'empresa va informar que els acomiadaments li suposaran una despesa d'entre 7 i 11 milions de dòlars.

24 milions de benefici

L'empresa digital Buzzfeed va comunicar a finals de març que va obtenir un benefici de més de 24 milions de dòlars el 2021, més del doble respecte a l'any anterior, però va indicar que planejava retallar la seva plantilla de periodistes. En els seus primers resultats públics després de debutar a Wall Street el desembre passat, la companyia d'entreteniment i notícies va revelar uns ingressos acumulats d'uns 397 milions de dòlars, un 24% més alts que el 2020, sobretot gràcies a les seves divisions de publicitat i comerç.

La divisió de continguts va tenir un creixement menor (del 9%) i el seu negoci de notícies, Buzzfeed News, va ser abordat en concret pel principal executiu de la companyia, John Peretti, qui va dir voler "accelerar la seva rendibilitat" en una conferència per a comentar els resultats. Finalment, des de l'empresa han decidit tancar aquesta divisió de notícies.