Un artista és una personalitat mediàtica, i per a exemples tenim el rei del pop, Michael Jackson, qui anys després de la seva mort segueix sent recordat, primer per la seva música que continua movent els cors i cossos de les seves escoltes, i segon, per ser un imant de publicitat. Parlem d'un dels artistes amb més talent, sumat a una personalitat que no deixava indiferent a ningú.

Però així com el rei del pop té les seves polèmiques, la seva contrapart femenina no pot quedar-se enrere, ja que una personalitat autèntica i frenètica com la de Madonna no para de tenir seguidors i detractors. A diferència del mort MJ, la reina del pop segueix amb nosaltres, i als seus 65 anys no ha deixat de donar de què parlar, en part perquè recentment ha preocupat els seus fans arran dels seus problemes de salut, i d'altra banda, a causa d'un anunci protagonitzat per ella que va fer que els directius s'emportessin les mans al capdavant i ho censuressin.

La Madonna d'ara defensa la seva imatge artística fins al final

L'autenticitat d'un artista resulta indispensable per a la seva bona imatge, i no es pot dubtar que Madonna és de les dones més autèntiques, igual com talentoses i controversiales, de la indústria de la música. I seguint aquesta línia argumental arribem a un succés que va ser revelat per ella personalment durant els MTV VMAs d'aquest 2023. El comercial anava lligat a la marca de gasoses Pepsi, més que coneguda rival de Coca-Cola, i que buscava una imatge forta sota la qual basar-se a la seva nova campanya publicitària, "i qui millor que Madonna?" van pensar. Doncs sembla que al final no va ser gaire bona idea per a ells.

Madonna comenta que el comercial es va gravar amb normalitat, però la negativa va arribar una vegada estava acabat, i així com diversos dels seus productes de la indústria musical, va ser víctima de la censura, acció que reclama encara en el dia d'avui, però no es queda en això, sinó que a més té l'atreviment de mostrar el comercial prèviament censurat per obrir un debat, i que tots opinessin si realment havia ser censurat o no.

En el comercial es lligava a la marca Pepsi amb el nou tema de Madonna per aquells anys, "Like a Prayer", i les raons per les quals va ser censurat les explica la mateixa artista en el seu compte de la xarxa social X (anteriorment Twitter), on deia el següent: "El comercial va ser cancel·lat immediatament quan em vaig negar a canviar alguna escena del vídeo en la qual besava un sant negre o cremava creus". Tenint aquest context en compte, podria entendre's que el motiu de la censura va ser evitar possibles escàndols ocasionats per qualsevol organització religiosa que pogués estar en desacord amb la forma de la marca de promocionar el seu producte, una cosa que novament per a Madonna no té cap sentit.