D'esperpent és com es pot qualificar el que s'ha viscut aquest dissabte a la nit en uns premis que s'han entregat al pavelló de Madrid Arena. Uns premis grotescos, amb una gala encara més vergonyosa, presentada per Santiago Segura: la de la tercera edició dels Army Awards, una mena d'antipremis atorgats per Ceciarmy, que recull alguna de la brossa, vídeos i moments virals de les xarxes. Per la catifa, que no era vermella, sinó negra, han desfilat molts creadors de continguts com RoRo, Pablo Santos, Nil Ojeda o Lucía de la Puerta, a més d'altra fauna televisiva com Kiko Rivera, Gloria Camilia, Rocío Flores o Jessica Bueno, així com els participants d'un engendre que és La casa de los gemelos, el polèmic reality de xarxes.

Army Awards
Army Awards

Una gala on un dels clars protagonistes ha estat Vito Quiles, aquest ultra que es fa dir periodista, que va a les portes del Congrés a provocar vergonya aliena amb la seva actitud amb els polítics que no són de la seva corda. Un Vito Quiles a qui Gabriel Rufián deixa en evidència dia sí, dia també, humiliant-lo amb les seves respostes i deixant-lo a l'altura del betum. Precisament, Quiles i Rufián estaven nominats a 'Pareja del año' i van guanyar, premi que va recollir Quiles. Quan l'agitador va pujar a l'escenari, es van sentir crits per part d'ultres de la platea, "¡Pedro Sánchez, hijo de puta!", i Quiles: "Ya lo iba a decir yo, pero me lo habéis quitado". Després, dient que Rufián no hi era perquè estava "de rebajas" comprant "chándales", en referència a la roba que duia Nicolás Maduro quan el van detenir. "En su defensa diré que es un tipo muy interesante".

Un Quiles que va acabar el seu discurs amb crits exaltats de "¡Viva España!", i més insults a Sánchez corejats pel públic. Molts assistents van començar a desfilar, abandonant el pati de butaques en adonar-se que es trobaven en un cau d'ultres i on el feixisme anava que volava. "Estaba siendo divertido hasta que han empezado a darle el micrófono a 'fachorras' diciendo subnormalidades, la verdad", ha dit Naomi Asensi, de La isla de las tentaciones 6, a través d'un Stories d'Instagram. Més tard, alguns exconcursants d'Operación Triunfo, l'edició més recent, com el gallec Tinho i la valenciana Salma de Diego, també sortien per potes: "No sabíamos el rollo de los premios. Sabíamos que era 'charca' total, pero íbamos a la broma de la charca. No imaginábamos que, de repente, se iban a gritar cosas feas y que se iba a blanquear el fascismo. Si supiese que el subnormal de vito quiles estaba nominado ya no hubiese ido”. “Por lo menos podría haber venido rufián”, afegeix Salma:

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!