TV3 fa anys que no té a Albert Rivera a cap plató. Ni una entrevista a la TV catalana de l'únic català amb opcions de presidir Espanya. Aquesta anomalia fa que l'APM rumïi que si Rivera no va a la muntanya, la muntanya va a Rivera. El programa paròdic  va convertir el discurs nacionalista espanyol de Cs en un rap que va provocar hilaritat i audiència. El programa va superar Joc de cartes i els restaurants d'un centre comercial (18,1%) i es va convertir en el més vist del dia: un gran 16,8% amb 472 mil espectadors. Rivera demanava ulleres per veure espanyols i TV3 li organitza una festa nocturna amb llums de discoteca, alcohol i el que faci falta:

Youtube

Abans Està passant va fer un bon 17,2% empatant amb Boom de Juanra Bonet i el seu 17,4% a Antena 3. No hi ha color entre totes dues ofertes fetes des de Catalunya: la mala llet de Soler o un concurset de taques de pintura. Qui no aixeca cap a aquella hora és 8 al dia i un trist 1% amb Jordi Armenteras tot i que qui està d'enhorabona és La nit a 8tv, un bon 4,3%. Ramon Rovira no va presentar el programa i la pujada se la deu a Pol Marsà, que va tenir molta estona un estelada gegant al pantallot del seu clatell, l'endemà que Rovira entrevistés el president de Societat Civil Catalana, l'entitat més anti-independentista de Catalunya. 8tv té molt per reflexionar.

POL MARSA 8TV

8tv

I tractant-se de banderes, La catedral del mar va fer un esplèndid 16% deixant fora de joc una altra nit de Supervivientes (14,8%). La sèrie evita referències polítiques catalanes i quan els encarregats d'atrezzo d'Antena 3 i TV3, co-productores de la sèrie, cusen banderes, les fan molt semblants a la de quarts de Tabarnia. No temeu, és la de Barcelona. L'obsessió de Susanna Griso per promocionar Tabarnia, fundada per un xenòfob ultracatòlic i homòfob, no arriba a la ficció. La ficció són ells.

LCM C.2 074 © Javier de Agustín

Antena 3

Rivera tanca el dia a TV3 que va engegar Inés Arrimadas a Antena 3 i va deixar en mal lloc l'entrevista que li va fer Susanna Griso a Espejo público (12,8%) molt per sota d'Els matins (19,2%). Es fa estrany que TV3 i Antena 3 hagin co-produït l'adaptació d'un best seller català sent dues cadenes antagòniques. TV3 ja promociona La catedral del mar en català amb aquest mateix nom, evitant l'absurda traducció del títol de la novel·la: L'esglèsia del mar. Ja posats, per què no La capelleta del mar?