Sonsoles Ónega sempre ha guardat absolut silenci sobre la seva vida privada, vinculada des de fa dècades als mitjans de comunicació, però sempre protegint la seva intimitat i la de la seva família, que també s'ha dedicat al periodisme. El seu gran mestre, el seu pare, Fernando Ónega, va assistir al programa d'entrevistes de Jenaro Castro on va repassar la seva trajectòria professional i vital. Va aprofitar per lloar el gran gest de la seva dona, Marisol Salcedo, qui li va donar un ronyó per salvar-li la vida.

Va ser una cosa que el va emocionar i recorda amb un gran afecte i agraïment cap a la seva dona, una persona a la qual adora. "Hi havia discrepància. Jo tenia les artèries fetes una merda de tant fumar. I aleshores hi havia dubtes de si se m'havia de trasplantar el ronyó o no. I la meva dona es va oferir des del primer instant i me l'ha donat". I va afegir: "Ara ja ploro menys, però he plorat perquè, efectivament, cal ser molt generós per fer això”.
Fernando Ónega se sent molt agraït a la seva dona, el va salvar de la mort
A més del seu problema clínic greu que va acabar a quiròfan "a vida o mort", també va abordar altres qüestions com que li sembla "terrible que hi hagi una guerra tan oberta entre el poder polític i el poder judicial. És una aberració la guerra existent entre el Govern i l'oposició". Va denunciar que "la concòrdia ha estat substituïda per la discòrdia i l'enfrontament”.
Va ser cap de premsa de la Presidència del Govern durant el mandat d'Adolfo Suárez i responsable de molts dels seus discursos, entre ells l'històric “Puc prometre i prometo”, símbol de la Transició espanyola cap a la democràcia.
Al llarg de la seva carrera ha estat al capdavant d'espais informatius a TVE, Telecinco i Antena 3, i va exercir com a director general d'Onda Cero Ràdio, on va romandre fins a la seva retirada el 2022 després de més de quatre dècades de dedicació. A més, ha col·laborat com a columnista i és autor de diverses biografies, entre elles la d'Adolfo Suárez. La seva trajectòria professional ha estat reconeguda amb guardons com el Premi Ondas, l'Antena d'Or o el Micròfon d'Or, i el 2025 va ser nomenat acadèmic d'honor de la Reial Acadèmia Europea de Doctors
Fora de l'àmbit professional, defensa amb fermesa els valors democràtics i la llibertat de premsa. És pare de tres fills: Fernando, Cristina i Sonsoles Ónega.
