Shakira, la reina indiscutible de la música llatina, no només canta, sinó que també factura a nivells estratosfèrics. La seva gira, "Las mujeres ya no lloran World Tour", ha superat totes les expectatives, consolidant-se com la més gran de l'any 2025 en l'escena llatina després d'esgotar entrades en 22 funcions consecutives a Amèrica del Nord. No parlem de plens a mitges: parlem d'estadis penjant el cartell de sold out en qüestió d'hores, deixant clar que, després de la seva tempestuosa ruptura amb Gerard Piqué, la de Barranquilla ha trobat un nou motor... i està impulsat per milions de dòlars.
Amb 2,5 milions d'entrades venudes i una recaptació que ja supera els 215 milions de dòlars, Shakira no només s'ha colat al top mundial, sinó que s'ha quedat a un pas de destronar Coldplay, ocupant el segon lloc en el rànquing de Billboard Boxscore. Un assoliment que no només la posiciona com a icona global, sinó com una de les artistes més rendibles del moment.
Shakira omple estadis i buida carteres a Amèrica del Nord
A la seva primera gira per estadis, la intèrpret de Te felicito no va anar amb mitges tintes: grans ciutats com Los Angeles i Miami van ser testimonis de nits històriques, amb milers de fans corejant cada lletra. Fins i tot Freixe, una ciutat agrícola de Califòrnia que va rebre l'anunci del concert a última hora, va acabar omplerta per una marea de seguidors disposats a pagar el que fos per veure-la.
No és casualitat que Shakira hagi arrasat a tots els racons dels Estats Units i el Canadà. Amb una mitjana de 32.000 assistents per nit, l'artista ha aconseguit una cosa que pocs llatins han aconseguit: conquerir un mercat que sol reservar els seus estadis per a artistes anglosaxons. Ella, en canvi, es va plantar amb aquest maluc que no menteix, la seva barreja de ritmes llatins i àrabs, i els seus himnes d'empoderament... i va triomfar.
Del desamor a l'or: la milionària segona etapa de la seva gira
La història darrere d'aquesta gira és gairebé tan intensa com les seves coreografies. El projecte va néixer en el marc de la seva polèmica separació de Gerard Piqué i d'aquella frase que va immortalitzar en la seva sessió amb Bizarrap: "Las mujeres ya no lloran, las mujeres facturan". Shakira va convertir aquest lema en una màquina de fer diners, i ara la segona part del seu tour promet sumar encara més milions a les seves arques personals.
Aquesta nova fase la porta de retorn a Llatinoamèrica, amb més de 30 concerts a nou països. Des de Tijuana (Mèxic) fins a Buenos Aires (Argentina), la gira culminarà el 9 de desembre a l'Estadi de Vélez Sarsfield, on s'espera que esclati l'eufòria. Cada parada serà un espectacle, i cada bitllet venut, un recordatori que Shakira, lluny d'apagar-se, viu el seu moment més brillant.
El fenomen no és només musical, sinó econòmic. Mentre altres artistes lluiten per omplir recintes mitjans, Shakira factura xifres que superen el pressupost anual de ciutats senceres. Les seves presentacions són un desplegament de llums, vestuaris impactants i un repertori que barreja els seus clàssics amb els seus nous himnes d'independència. El resultat: una experiència que captiva per complet a l'audiència i consolida encara més la ja impressionant fortuna de l'artista colombiana.