Sergio Dalma és un dels artistes més estimats de casa nostra i amb una carrera molt i molt coneguda. Tots hem cantat i hem ballat la mítiquíssima cançó Bailar Pegados o amb dedicat alguna vegada Yo no te pido la luna, també ens va emocionar amb l'actuació Em dones força que va cantar juntament amb l'Escolania de Montserrat. En castellà, en català i ara també el sentim cantar en italià en la seva nova cançó Parole, Parole, que forma part del nou disc: Ritorno via dalma, el qual fa setmanes que està promocionant en diferents mitjans, on també ha aprofitat per fer un repàs de la seva trajectòria.

Sergio Dalma   Gtres
Sergio Dalma / Gtres
Ritorno a Via Dalma
'Ritorno a Via Dalma', la portada del nou disc de l'artista 

A part d'aquesta trajectòria musical que continua acumulant nous projectes, Sergio Dalma també té una història que tots els fans coneixent i que sempre, sempre que fa una entrevista, li encanta recuperar: el seu veritable nom i l'origen del seu nom artístic. Ell es diu Josep Sergi Capdevila Querol i va néixer a Sabadell, però just quan estava a punt de publicar el seu disc, el seu nom va fer un gir dràstic perquè, tal com li proposaven des del seu equip, el nom Josep Capdevila era massa local, llarg i una mica complicat per triomfar a l'Amèrica. Així ho va explicar fa poc més d'un mes al Jordi Basté a RAC1, i ara ho ha tornat a explicar a Marina Fernández a l'Aquí Catalunya de Cadena SER: "Bé, d'entrada vaig haver de canviar el nom perquè això de Josep Capdevila era molt llarg i era complicat, no? Jo vaig dir, venga, va, ja llancem el disc. Em diuen, oh, hem de canviar el nom. Com, per què canviar el nom. Sí, bé, Josep Capdevila, com molt localista, molt llarg, ens plantejàvem molt Amèrica, i Dalma va sortir, com heu dit, al principi pel poble del meu pare, però això, després de moltes reunions". Tot i això, ell mencionava que el factor que la va fer enlairar la seva carrera no creu que sigui el nom, sinó la seva cançó més exitosa: "Jo penso, que hauria passat si no hagués hagut aquell 'Bailar Pegados'? Com hagués anat la meva carrera?, o que hagués passat? Li dec molt a aquella cançó" explicava en una part de l'entrevista. 

@sercatalunya

🎵🎤Sergio Dalma: "Vaig haver de canviar el nom perquè això de Josep Capdevila era molt llarg i complicat" 🔗Recupera l'entrevista sencera a través de la web de SER Catalunya o a través del nostre canal de YouTube

♬ sonido original - SER Catalunya

L'èxit de l'artista era innegable i tant si s'hagués anomenat Josep Capdevila com Sergio Dalma, estava clar que hauria triomfat. Ara bé, és innegable que, sense conèixer el cantant ni la seva història, no diries que Sergio Dalma és català i nascut a Sabadell.  Però sí, Sergio Dalma és molt català i sempre procura fer entrevistes en mitjans de casa i parlar en català en els màxims llocs possibles. En aquesta entrevista al programa Aquí Catalunya amb Marina Fernández, li preguntaven com veia la situació de la llengua catalana i l'artista responia així: "Preocupant, no? Preocupant la situació. I mira, jo havia viscut 27 anys a Madrid, i jo, al meu fill, que és nascut a Madrid, sempre hem intentat parlar en català. Jo si llegeixo 10 llibres, 6 són en català. S'ha de lluitar, entre tots. Encara que jo canti en castellà, tu saps que jo sempre a les entrevistes he intentat defensar, perquè penso que tenim aquesta oportunitat de lluitar per la nostra llengua i per la nostra cultura i cadascú en el seu àmbit ho ha de propagar ¿no?" opinava més com a Josep Capdevila que com a Sergio Dalma. 

@sercatalunya

🎤Sergio Dalma, sobre com veu la situació del català: 🗣️"Preocupant. Penso que tenim aquesta oportunitat de lluitar per la nostra llengua i cultura i cadascú en el seu àmbit ho ha de propagar". 🔗Recupera l'entrevista sencera a la web de SER Catalunya o a través del nostre canal de YouTube

♬ sonido original - SER Catalunya

Actualment, després de tots aquells anys vivint a Madrid, Sergio Dalma torna a viure a Catalunya, concretament, segons va publicar fa uns dies el mitjà d'Idealista News, l'artista resideix al petit poble de Púbol al Baix Empordà de Girona en "en una bonita casa mediterránea rodeada por la naturaleza y próxima al mar", tal com especifiquen en el mitjà esmentat. Sergio Dalma va decidir acceptar aquest nom artístic per triomfar arreu del país, i inclús arribar a Amèrica. Tot i això, sempre ha dut la seva terra al cor, la sensació de casa no canvia mai, per molt que hagis estat anys sense viure-hi. Un cop més, meravellós.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!