Les retallades a TV3 tenen una derivada: no només la tele catalana perdrà continguts i interès sinó que la competència se n'aprofita. En Blau ja va explicar que El foraster no seguia per culpa de l'IVA de Rajoy i la idea l'ha furtat TVE que estrena en pocs dies El paisano. I aquest diumenge Catalunya viurà una raresa: sentirà en castellà Roseanne. Una de les sèries insígnia de la cadena s'emetrà a una cadena secundària d'Atresmedia: Neox. La veu de Roseanne sempre havia tingut el doblatge de la gran actriu Marta Padovan. La recordaran com a mare adoptiva i cega d'Eduard Farelo a Nissaga de poder. Ara, amb 80 anys, no li han proposat fer la inconfusible veu i rialla de Roseanne Barr. Resignació.

marta padovan tv3

TV3

ROSEANNE 1

Atresmedia

La cadena de Planeta s'ha aprofitat que Vicent Sanchis no té un euro per comprar ni un paquet de post it. I aquesta continuació de la sitcom dels 90 és l'estrena més vista dels EUA aquesta temporada. Malgrat l'actriu sigui seguidora de Donald Trump, no s'esperin una comèdia de dretes. Tots els guionistes i actors són liberals i seguiran sent l'única sèrie que se'n fot de la white trash, la classe obrera blanca nordamericana.

ROSEANNE  3

Atresmedia

L'última temporada emesa a TV3 va acabar amb Roseanne multimilionària per la loto i amb el seu marit Dan mort. Després tot era un somni. El desastre típic de Los Serrano que ara es refà amb una nova tanda de capítols amb els tres fills grans i Roseanne àvia pujant les escales de la mítica saleta d'estar amb una cadira elèctrica que s'enfila per la barana.

ROSEANNE T10E03 4

TV3

Diumenge a les 22:30 pensin a baixar al botó 25 del comandament a distància. Allà on hi tenen les cadenes que mai no posen, Antena 3 maltracta una de les millors comèdies de la història de TV3. I per si algú ho dubta, aquella Antena 3 que doblava Los Simpson al català i els emetia en dual perquè cadascú triés com els volia sentir ja no existeix. La cadena d'Espejo público o de Antena3 Noticias menysprea els centenars de milers de seguidors que recorden Roseanne en català. I això que Planeta, l'amo de la cadena, és català. I a la sèrie en castellà com li diran? Ana Rosa?