Fa temps que Belén Esteban intenta expandir les seves àrees de negoci més enllà de la televisió. 'Sálvame' l'ha feta immensament famosa a Espanya, superant fins i tot la popularitat aconseguida durant la seva relació amb el torero Jesulín de Ubrique, o per la posterior ruptura i conflicte amb la filla Andrea com a protagonista involuntària. L'aparador de 'La Fábrica de la tele' és molt profitós i s'ha d'explotar. Ha venut gairebé de tot: paelles, sabates, perfums, espelmes, joies de bijuteria... la sort, però, no l'ha acompanyada com hagués imaginat. Ara bé, des de fa uns mesos ha llançat una altra línia de productes que la podrien retirar per sempre més: els 'Sabores de la Esteban", on trobem el 'salmorejo' o 'El Gazpacho de la Esteban'.

Ea! L'elecció sembla encertada: cañí, senzill, sa, terrenal i amb un públic potencial inimaginable: qui més, qui menys, gairebé tothom en pren. I una gran part d'aquesta munió el compra ja fet al supermercat. Per allà es vol colar la Belén amb un repte important: que a banda de portar la seva marca personal, hagi aconseguit quelcom de qualitat. Qui ho ha tastat, assegura que és així. Per exemple, Elisenda Carod de TV3, que la va entrevistar i fer parlar en català a l''Està Passant'. Una bona promoció, sí, però amb tot l'afecte que sentim per la presentadora de tele i ràdio, res comparable amb l'impacte que pot tenir la publicitat que li acaba de fer una altra catalana. Aquesta, súper-híper-mega famosa. I amiga seva!​ Sí, la Rosalia, a la que coneixen arreu del món.

Perfil de Instagram de Elisenda Carod

Elisenda Carod fent promo del gaspatxo de Belén Esteban / @elisendacarod

Belén Esteban pa amb tomàquet marca Està Passant TV3

Belén Esteban a l'Està Passant / TV3

rosalia vichy

La Rosalia a Barcelona / @rosalia.vt

La cantant va rebre un lot per part de la col·laboradora televisiva, i ara li torna la gentilesa. Com? Fent-li una empenta al beuratge en qüestió que el pot disparar com a un coet: els seus gairebé 17 milions de seguidors a Instagram (ja ni comptem els que en té a d'altres plataformes) l'han pogut veure a punt d'assaborir-lo en un story que és el somni de qualsevol responsable de màrqueting. La prova és positiva i satisfactòria: si més no, és el que assegura la Rosalia: "Está buenísimo". Dues paraules que obriran la porta a nous compradors, poden estar segurs. Ves a saber si s'expandeix als EUA, on la de Sant Esteve Sesrovires ha deixat petjada entre el gran públic, però també entre artistes i influencers top com la Kylie Jenner, germana de Kim Kardashian.

Això ja seria el 'jackpot', el superpot de l'Euromilions. Després d'haver fet tantes voltes de plató en plató obrint la seva vida de bat a bat, ara resulta que la "Milionària" la farà amassar una fortuna. Els calers que li va pispar el seu exrepresentant Toño Sanchís semblarà xavalla, per no parlar de la generosa suma que li paguen Paolo Vasile i Óscar Cornejo cada cop que va al programa. Una reina Mides en tota regla, i tot gràcies a uns tomàquets, cogombres, cebes i alls. I la Rosalia com a ingredient secret, és clar. No està gens malament.

Rosalia gazpacho Belen Estenbán @rosalia.vt

Rosalia bevent el gaspatxo de Belen Estenbán / @rosalia.vt

Belén Esteban Rosalía @belenestebanmenendez

Belén Esteban i la Rosalía / @belenestebanmenendez

En tot cas, passi el que passi amb l'aventura empresarial, la Belén li haurà de fer un monument. Perquè malgrat que la catalana digui que és un 50% àngel i un 50% dimoni, aquí no veiem l'ésser maligne enlloc. És tot bondat.