El supòsit gran renéixer televisiu dels antics col·laboradors de Sálvame ha acabat convertint-se en un sonor fracàs que amenaça de dinamitar el poc que queda de La familia de la tele a TVE. El programa, que va néixer amb pretensions d'escàndol i carisma, amb prou feines voreja el 6% de share, arrossegant la graella vespertina a dades catastròfiques. El canal públic, desesperat, ha hagut de moure fitxes: canvis d'horari, reducció de minuts a l'aire i silencis incòmodes davant l'imparable enfonsament.

Tanmateix, el drama no només es viu en les xifres. Segons fonts properes a la producció, la tensió als passadissos de Prado del Rey és insostenible. Els enfrontaments han deixat de ser velats: el plató s'ha convertit en un camp de batalla on les rialles enllaunades ja no dissimulen l'avorriment. I en l'epicentre de l'escàndol, brilla —o més aviat, crema— el nom de Belén Esteban, acusada pels seus companys de monopolitzar el discurs, interrompre sense mesura i asfixiar qualsevol intent de tertúlia plural.

Belén Esteban, acusada de sabotejar el programa des de dins

El que va començar com una reunió nostàlgica de velles glòries televisives ha derivat en un enfrontament visceral entre dos bàndols irreconciliables. D'una banda, Belén Esteban, Kiko Matamoros, Chelo García Cortés i Lydia Lozano estarien pressionant per abandonar el vaixell abans del naufragi definitiu. Fins i tot circula el rumor que ja estarien negociant una tornada al "piset" a Ni que fuéramos, l'espai que van improvisar a TEN després de la cancel·lació de Sálvame.

A l'altra trinxera, María Patiño, Alba Carrillo, Silvia Taulés i Javier de Hoyos continuen apostant per la continuïtat, aferrats al sofà taronja com a nàufrags sense salvavides. La situació ha arribat al punt en què diversos col·laboradors han sol·licitat a la direcció que es moderi el comportament de Belén, a qui responsabilitzen de dinamitar qualsevol intent de diàleg fluid. Un d'ells, fora de càmeres, hauria confessat que l'ex de Jesulín de Ubrique no deixa parlar, s'apropia del plató i els ridiculitza en directe.

El misteri dels col·laboradors fantasma i promeses incomplertes

Com si les baralles internes i la caiguda d'audiència no fossin suficients, un altre enigma enterboleix la fràgil credibilitat del programa: on són els fitxatges estrella que van prometre revitalitzar la franja matinal de TVE? Rocío Carrasco va ser anunciada a so de bombo i platerets, fins i tot va desfilar en la polèmica cavalcada inaugural —boicotejada en dues ocasions—, però mai no va trepitjar el plató. La cadena guarda silenci, i les versions més escabroses apunten a una ruptura abrupta amb els productors abans si més no de començar.

A aquest daltabaix se suma la desaparició de Martín Bianchi, periodista d'El País, que en el seu moment va ser un fervent defensor del projecte. Després d'entrevistar Kiko Matamoros amb un to gairebé acadèmic, evitant acuradament esmentar els seus problemes fiscals i coquetejos amb els excessos, Bianchi va desaparèixer del mapa sense deixar rastre. Casualitat o no, la seva retirada va coincidir amb l'inici de les crítiques més dures contra La familia de la tele en el mateix mitjà per al qual escriu. Ara per ara, l'únic consens dins de l'equip és que el futur pinta negre. Molt negre. Mentre uns desitgen saltar del vaixell i d'altres es neguen a deixar anar el timó, l'audiència es dissol cada tarda, i amb ella, la poca esperança que quedava de convertir el desastre en èxit.