Què està passant amb el programa Alguna pregunta més? És el programa de producció externa més antic de la graella de TV3. S'emet des de l'any 2004. Ni el Polònia és tan veterà. Però a diferència del programa de la productora de Toni Soler, que s'emet els dijous, l'APM ha patit sempre la mateixa desgràcia: no se sap quan s'emet. Això no era un problema per l'audiència, fins ara. La temporada passada ja va passar als diumenges al migdia abans del TN cap de setmana de Ramon Pellicer però es va dir que era temporal. Era un assaig. Enguany l'APM s'emet sempre els diumenges a les 13:50. El director Guillem Sans va dimitir al juny per marxar a la competència, la productora Minoria absoluta. Veia a venir l'enfonsament del vaixell. Les audiències són pèssimes i l'últim va tocar fons: un tristíssim 8,6% de share i 88 mil espectadors. Poca cosa per TV3.

Isma Juárez i el maestro Joao TV3
Isma Juárez i el maestro Joao TV3

Per entendre la magnitud de la tragèdia cal fer dues comparatives. ¿Què feia l'APM al prime time dels dimecres? TV3 informava l'any 2019 que el programa rondava els 400 mil espectadors a la nit, un 15,4% de share. Ara fa 5 vegades menys audiència i la sensació generalitzada que ningú no el mira i que no se sap quan va. Però ja fa gairebé 3 mesos que s'emet els diumenges a aquella hora, qui ho vol saber ho sap. Segona comparativa, amb els programes de la seva franja horària. Aquest diumenge al migdia a Catalunya el superen Socialité (13,3%) i La ruleta de la suerte (12,5%). També perd contra la repetició de Got talent matinal. Males dades que li auguren un mal avenir: o el canvien de dia i hora o no renovarà.

Xavier Graset espontani a l'APM, TV3
Xavier Graset espontani a l'APM, TV3

El programa el produeix Alguna pregunta SL, la productora d'Antoni Bassas i el cost que paga TV3 és 1,12 milions d'euros per tota la temporada. És barat per un programa nocturn però esdevé car per un programa de migdia. TV3 ha intentat la jugada de reforçar els seus caps de setmana, molt mancats de programes de marca TV3. El 30 minuts segueix sent l'orgull, Col·lapse malviu les nits de dissabte per ser tercer, Atrapa'm si pots lidera fàcil i ja no queda res més. Tot són pel·lis o sèries que fan més o menys audiència però no fan marca. Alguns creuen que l'APM està esgotat, o que el penalitza ser majoritàriament en castellà. A una altra hora aniria millor.

apm tv3 logo
APM TV3

TV3 el manté perquè té ara dues dèries: que els joves no marxin de la cadena i que es consumeixi la TV per les xarxes. L'APM no es troba al web de TV3 perquè està nodrit de talls de programes d'altres cadenes i no tenen drets per penjar-los al web de TV3. Però a Youtube té cada setmana al voltant d'uns 35 mil visionats. Sumant els que el veuen en directe no arriba als 150 mil. El desgast és notable. Però TV3 té por de prescindir dels seus programes clàssics. Entre les novetats només ha funcionat Quanta guerra. La resta d'èxits són clàssics com els invencibles Polònia, El foraster o Joc de cartes. L'APM d'Antoni Bassas està en terra de ningú. I només hi ha una certesa, a TV3 qualsevol programa per sota del 10% és un fracàs.