Les diferents formacions polítiques ja han triat els seus cartells electorals a pocs dies perquè comenci oficialment la campanya. Però els principals altaveus unionistes ja han engegat fa temps la seva tasca. Televisions, ràdios i diaris blanquejant la ultradreta, convidant dia sí dia també els seus líders i publicant notícies o articles que provoquen vergonya aliena. Però com sempre, en aquest noble art, el diari ABC va cent passes per endavant.

cayetana alvarez toledo pablo casado foto pp

PP

Quan de petits ens van explicar que els cartells electorals es posaven en tanques publicitàries, en murs als costats de les carreteres o penjats als fanals, va el citat mitjà i els posa a tota plana a la portada. Només així es pot entendre el que han vist els lectors aquest matí de dimarts quan han passat per davant d'un quiosc i han vist la cara d'un Pablo Casado que sembla sortit d'una pel·li de por d'adolescents. Però el que fa més grima no ha estat el rictus del líder del PP, sinó la resta: milers de paraules repetides en diferents tamanys. I no qualsevol paraula. Totes tenen una càrrega d'espanyolitat molt concreta, especialment, un '155' que és el que més es veu, acompanyat d'altres conceptes: España, Estado, Castellano, Rural, Unidad, Constitución...

portada abc 9 abril

El títol que hi acompanyen? "Casado apuesta por la ideología y quitarse complejos". Els que fa anys es van deixar els complexos a casa van ser els de l'ABC. El programa electoral del PP en tota la seva esplendor després de presentar a Barcelona el seu full de ruta. Que li regalin al candidat del PP a Huelva, Juan José Cortés, perquè s'aprengui bé el nom del seu líder i no faci el ridícul canviant-li en un míting. La xarxa, una vegada més, no dona crèdit (i això que ja haurien d'estar acostumats a la vomitiva actitud del diari):

Que els lectors estiguin tranquils. Per difícil que sembli, l'ABC se superarà a ell mateix. Sempre ho aconsegueix. Vaticinem que abans que acabi la setmana ja ho hauran fet.