L'última edició de la llista de les majors fortunes d'Espanya torna a col·locar els grans cognoms en primera línia. Amancio Ortega lidera, una vegada més, el rànquing, però no gaire lluny apareix un nom que mai ha abandonat l'elit econòmica: Alicia Koplowitz. L'empresària figura en el lloc vint, amb un patrimoni que el 2025 ronda els 1.800 milions d'euros gràcies a la gestió del seu family office, Omega Capital. Tanmateix, el talent per als negocis no acaba en ella. Els seus tres fills, fruit del seu matrimoni amb Alberto Cortina, han sabut construir les seves pròpies trajectòries financeres.

El major, Alberto Cortina Koplowitz, gestiona la Corporació Financera Alcor, on controla el 50% del capital, compartint accionariat amb el seu cosí Alberto Alcocer. La seva fortuna personal supera els 1.400 milions d'euros. Pedro, el germà del mig, ha desenvolupat la seva carrera en el sector immobiliari d'alt nivell i és l'únic del trio que no compta amb títol nobiliari. Però si hi ha un nom que comença a sonar amb força és el del petit de la família: Pelayo.
Instal·lat des de fa anys a Londres amb la seva família, Pelayo Cortina ha optat per marcar distàncies amb el model clàssic d'inversió associat als Cortina Koplowitz. La seva mirada és més internacional i el seu interès se centra en projectes turístics amb valor afegit, on l'experiència i la sostenibilitat pesen tant com la rendibilitat. Un enfocament que l'ha portat a apostar per un sector en ple auge: els glampings, o càmpings de luxe.
Pelayo Cortina triomfa amb el mercat dels càmpings de luxe
Allunyat del focus mediàtic i sense presència a les xarxes socials, Pelayo es mou amb soltura en el terreny econòmic. La seva cadena Ohai, especialitzada en allotjaments turístics de baix impacte ambiental, ha començat la seva expansió a Portugal, amb un primer complex a Nazaré. El projecte es basa en bungalows dissenyats amb materials reciclables i respectuosos amb l'entorn, pensats per integrar-se en el paisatge sense danyar-lo. El pla de creixement ja preveu noves obertures a Espanya, amb localitzacions com Conil de la Frontera i Gandia a l'horitzó.
Però el glamping no és la seva única carta. Mentre la seva mare reforçava la seva presència en la hoteleria boutique amb la compra d'Hospes Hotels, Pelayo tancava una de les seves operacions més ambicioses fins a la data: l'adquisició de l'Hotel Es Molí, a Deià, un dels enclavaments més exclusius de Mallorca. L'operació, valorada al voltant dels 50 milions d'euros, s'ha dut a terme a través de la seva firma Ilanga Capital.
L'emblemàtic establiment, situat en plena Serra de Tramuntana, compta amb 76 habitacions, vil·les privades, instal·lacions esportives, tres restaurants i més de 15.000 metres quadrats de jardins, a més d'accés directe a la mar. Un actiu que encaixa a la perfecció amb la filosofia del benjamí dels Koplowitz: luxe, natura i visió a llarg termini.
