El concurs musical Operación Triunfo és una de les grans plataformes que tenen els artistes, o aspirants a artistes, per a donar-se a conèixer a escala espanyola. Són moltes les veus que han triomfat després de passar pel talent, entre elles el cantant Pablo López, Aitana, David Bisbal o Lola Índigo. La realitat, però, és que aquesta gran exposició no és sempre un punt favorable pels artistes, de vegades és tot el contrari. Aquest és el cas de la cantant canària Valeria Castro qui, juntament amb Dani Fernández, va actuar a OT el darrer dilluns.


Castro va pujar a l'escenari d'Operación Triunfo per a interpretar amb Fernández el seu preciós tema conjunt ¿Y si lo hacemos? Des del primer moment que va començar l'actuació el públic ja va adonar-se que alguna cosa no anava bé. Les xarxes van començar a omplir-se de comentaris culpant la mala qualitat del so (problema molt recurrent durant les gales del programa) o d'altres que directament feien mems de la situació. Les xarxes, com de costum, van transformar-se en un niu d'odi cap a la cantant. Els següents dies Castro va mantenir el silenci mentre desenes de companys de la indústria la defensaven, entre ells el seu company de cançó: "Valeria, tu talento, sensibilidad, profesionalidad y compañerismo son indiscutibles".
Los artistas somos más que una actuación, una nota o un momento televisivo… Juzgarnos por una fotografía tan estática de nuestro trabajo es perverso, y como siempre, se esconde tras el anonimato de las redes y muchas veces, el total desconocimiento de lo que realmente pasa.
— Dani Fernández D. (@DaniFdez) October 14, 2025
@victor_grciaa @Dani Fernández y @Valeria Castro cantan “¿Y si lo hacemos?” en la #OTGala4 de #OT2025 Qué PRECIOSIDAD de actuación ✨ #OperaciónTriunfo #OT #parati ♬ sonido original - 𝓥𝓲𝓬𝓽𝓸𝓻 💙
La canària ha trencat avui el seu silenci. A través d'un comunicat que ha penjat a Instagram explicava la seva retirada temporal dels escenaris:"Por mucho que haya intentado dar lo mejor de mí en cada escenario al que me he subido, hay veces en las que todo esto es imposible de gestionar y se hace evidente". Castro ha explicat que feia temps que l'esgotament i la salut mental se li estaven acumulant i que, per a seguir fent el que més desitjava, havia de parar en sec. La notícia ha estat rebuda amb molta sorpresa, però tant fanàtics com músics no han dubtat a mostrar el seu afecte i suport cap a la cantant.
Després d'aquesta pausa, Castro tornarà amb la gira que ha hagut de reprogramar i continuarà gaudint dels èxits que li ha portat el seu darrer projecte:"El cuerpo después de todo". Entre aquests es troba la nominació a Millor Àlbum de Cantautor per aquest darrer. Destitjem que aquesta pausa de la cantant l'ajudi realment. De nou, la realitat ens mostra els efectes que poden tenir els comentaris odiosos a les xarxes socials, les afectacions a aquells implicats que, recordem, són persones.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!