La sèrie de TV3 Merlí fa el salt al mercat americà. La fama de les polèmiques classes de Filosofia de Bergeron ha travessat l'Atlàntic i ha arribat a les orelles de Netflix. La plataforma de continguts online nord-americana ha comprat els drets de la primera temporada per poder oferir-la en castellà als seus usuaris.

Netflix preveu dirigir la seva difusió especialment a l'Amèrica Llatina i també al mercat de parla hispana dels Estats Units. Els capítols estaran disponibles al seu catàleg a partir del proper mes de desembre. El guionista de la sèrie, Héctor Lozano, ja afirmava fa un any que la història tenia "ingredients" per ser comercialitzada, fins i tot, a escala internacional. La seva visió, des d'avui, ja és una realitat.

No és la primera vegada que l'èxit de Merlí va més enllà de Catalunya. Al novembre del 2015, el grup Atresmedia va comprar els drets de la sèrie per doblar-la al castellà i emetre-la a tota Espanya, juntament amb l'altra producció de TV3 Cites. La primera temporada Merlí va ser emesa a la Sexta de l'abril al juny del 2016.

Canal Plus França també n'ha adquirit els drets de la versió en francès que s'emetrà a CINE+ FAMILLE. A més, segons avança TV3, s'està en negociacions per l'adaptació de la sèrie a Itàlia, Alemanya i els Estats Units. 

A Catalunya, actualment, s'està emetent la segona temporada i ja és la sèrie de referència dels dilluns a la nit amb uns 540.000 espectadors de mitjana.