Gener del 2017. La Sexta Noche analitza la situació dels pensionistes sota el govern de Mariano Rajoy. Iñaki López convida una dona nonagenària, pensionista, que dona la seva particular versió de què caldria fer a Espanya.

paquita la sexta 2

La Sexta Noche (La Sexta)

Paquita va ser tan sincera, i ho va explicar de manera tan entenedora, que les seves paraules van desarmar els espectadors amb un mínim de sensibilitat. Concretament va dir: “Que alguien piense que la mujer que ha trabajado, ¿por qué tiene que tener las pensiones más bajas que los hombres? Yo no es que quiera que a los hombres les quiten la pensión o se la bajen, lo que quiero es que se la suban a las mujeres. Y que piensen en esas mujeres viudas que no han trabajado por atender a los hijos, a los maridos. Porque en tiempos cuando te casabas te tenías que ir de la empresa. Yo por eso no me casé hasta los 49 años, porque no me daba la gana que a mí me quitaran el trabajo porque le diera la gana a un señor que estaba mandando". Removent consciències amb una lucidesa que ja voldrien molts polítics de molta menys edat.

paquita la sexta 3

Paquita a 'La Sexta Noche' (La Sexta)

Per si hi havia dubtes, Paquita va deixar clar que "yo digo que esas mujeres que no han podido trabajar y que tienen la pensión de viudedad que es una, perdónenme la frase, una mierda. Y yo de economía no entiendo, pero sí entiendo de la economía de mi casa y sé cómo se vive en las casas”. Chim pum. Meravellosa. Aquest diumenge, però, el Partit Comunista de Chamberí, a Madrid, ha informat d'una trista notícia:

Lamentem la mort d'una convidada que va posar potes enlaire el programa dels dissabtes a la nit a La Sexta, i que va tenir un èxit tan abassegador que va provocar que López la convidés diferents vegades a debatre sobre l'actualitat. Quedem-nos amb una altra de les seves reivindicacions: “Lo que tienen que hacer es dar más trabajo a hombres y mujeres jóvenes que están en paro y que puedan trabajar para que las pensiones puedan ir para arriba. Tengo 91 años pero no soy gilipollas”:

Descansi en pau.