Mònica Randall és una de les dives catalanes més icòniques del cinema i la TV, tan conscient del seu divisme que el seu nom és inventat. El tan català Randall és el nom artístic de la senyora Aurora Julià nascuda fa 83 anys a Barcelona. Recordada per grans papers al cinema com Cría cuervos o La escopeta nacional  i com a presentadora de programes a TVE de la mà per exemple de Pilar Miró. Gairebé mai ha actuat en català. A TV3 només hi van comptar en una ocasió, però molt icònica. La trama del millor culebrot de la història de la casa, Nissaga de poder, arribava a Nadal i en una sèrie ambientada al món del cava calia fer l'anunci nadalenc del Cava Montsolís.

Mònica Randall, TV3
Mònica Randall, TV3

El patriarca Mateu li encarrega a la seva filla gran, Mariona, que fes un esport amb una diva, com feia Freixenet en aquella època, any 1996. I Benet i Jornet va voler que aquesta diva la interpretés Mònica Randall interpretant el paper d'Aurora Janer, fent una picada d'ull a l'autèntic nom de Mònica Randlal: Aurora Julià. L'espot és revolucionario, amb la Randall caient per les escales i a terra bevent cava Montsolís entre copes trencades, de dins d'una sabata amb taló d'agulla. Quan TV3 era creativa i no els llocs comuns de Com si fos ahir.

Mònica Randall fent l'espot nadalenc del Cava Montsolís, TV3
Mònica Randall fent l'espot nadalenc del Cava Montsolís, TV3
Mònica Randall saluda Jordi Dauder, Nissaga de poder, TV3 (1996)
Mònica Randall saluda Jordi Dauder, Nissaga de poder, TV3 (1996)

Mònica Randall va debatre a TV3 amb la difunta Teresa Gimpera al FAQS de Cris Puig sobre la dictadura de la imatge que s'exerceix sobre actriu de més edat. Randall fa anys que no actua ni presenta però quan la truquen hi va, com a la cerimònia dels Goya de l'any passat que va desfilar per la catifa vermella de bracet del fill de la seva íntima amiga Pilar Miró, Gonzalo Miró. L'Acadèmia espanyola volia convidar actrius mítiques catalanes, morta la Sardà, com la dobladora Maria Lluïsa Solà, que van menystenir al costat de Susan Sarando, o la Randall. L'excusa és que els Goya es feien a Barcelona, la ciutat de Mònica Randall. O no. L'actriu acaba de fer unes sorprenents declaracions a Luis Fernando Romo d'El Mundo, menystenint Barcelona i lloant Madrid. 

U601068 971
Mònica Randall als Goya de Barcelona, GTRES
Ana Torrent i la Randall al Romea, foto de Luis Fernando Romo
Ana Torrent i la Randall al Romea, foto de Luis Fernando Romo

Randall es retroba al Teatre Romea amb Ana Torrent que hi actua, van ser companyes de repartiment a Cría Cuervos fa 50 anys. En aquest context de trobar-se amb una gran actriu a una estrena, Mònica Randall deixa en mal lloc Barcelona, la ciutat on diu que es penedeix d'haver-se quedat a viure, i que preferiria viure a Madrid: "Aunque me guste Barcelona, porque es mi ciudad y vivo aquí desde hace décadas, me arrepiento de no haberme quedado en Madrid. ¡Qué épocas más bonitas pasé allí! Todo ha cambiado mucho, Barcelona se ha quedado atrás, es aburrida, no hay nada, mientras que en Madrid hay alegría y siempre hay grandes estrenos de cine y teatro donde poder ver a tus compañeros. Lo echo mucho de menos. No tomé una buena decisión en aquel momento". Mai no és tard per canviar de ciutat, com va fer Maruja Torres fugint de la seva Barcelona culpant els indepes. A la Randall a Madrid ja la van convèncer que es diu Rándal i no Randall.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!