Miley Cyrus, més enllà de la seva imatge rebel popularitzada amb èxits com "Wrecking Ball" i el seu paper emblemàtic com estrella adolescent de Disney a Hannah Montana, ha protagonitzat una transformació sorprenent. L'artista, que en la seva joventut representava una innocència palpable, avui es presenta completament renovada. El seu estil ha fet un gir de 180 graus, apostant per un glamur teatral que la situa a mig camí entre diva d'alta costura i musa futurista. Des dels arxius de Mugler fins a peces icòniques de Bob Mackie, Cyrus ha transformat cada aparició pública en una desfilada personal que genera titulars... i milers de comentaris que coincideixen en alguna cosa: "No sembla ella".

En la seva emblemàtica presentació en Maxim's, París, per celebrar la seva entrada al cobejat Spotify Billions Club, Miley Cyrus va transcendir els límits de la metamorfosi artística amb una posada en escena absolutament enlluernadora. Abillada amb sis abillaments d'arxiu acuradament seleccionats, la cantant es va transformar en un autèntic fenomen visual, deixant el públic en estat de sorpresa. Segons va confessar el seu estilista Bradley Kenneth, el propòsit era anar més enllà de les expectatives: desconstruir la imatge habitual de Miley i refundar-la com una figura gairebé mitològica, poderosa i etèria alhora. El repertori de la nit va fusionar cotilles d'autor realitzades per Mr. Pearl, siluetes inspirades en les mítiques "Les Amazones" de Mugler i vestits extrets de col·leccions llegendàries d'haute couture, posicionant Cyrus com una musa que desafia i reinventa els cànons de la moda contemporània.

Looks d'alta costura que redefineixen l'estil de Miley Cyrus

Entre els abillaments més comentats, en va destacar un minivestit de cristalls de Thierry Mugler de la col·lecció d'alta costura tardor 1992/93, el disseny dels quals semblava esculpit en gel, acompanyat de guants d'òpera i talons de plataforma. Aquest look va contrastar amb un conjunt teatral de Bob Mackie, compost per una brusa translúcida amb fils daurats ondulats i pantalons amples, evocant l'estètica del Maxim's i recordant una pintura vivent d'Erté.

L'impacte no va quedar allà. Cyrus també va lluir un vestit vermell translúcid de Maison Margiela, dissenyat per John Galliano, amb estampat de lleopard i costures visibles, un eslip dress mostassa minimalista de Saint Laurent i un conjunt inèdit de Jean Paul Gaultier que fusionava capes, brodats i dramatisme. Cada un d'aquests canvis estilístics va reforçar la narrativa del seu nou àlbum Something Beautiful, on la moda no és un complement, sinó una extensió artística de la seva música.

El públic dividit: admiració, crítiques i teories sobre el seu canvi

Si bé molts celebren aquest "renaixement glamurós", altres seguidors i detractors asseguren que Miley Cyrus és irreconeixible. En xarxes socials, els comentaris van des d'elogis com "una veritable deessa contemporània" fins a crítiques que qüestionen la seva autenticitat: "On va quedar la Miley autèntica?, "Això sembla un personatge, no la cantant que coneixíem". Les comparacions amb icones com Madonna en els seus anys de reinvenció i Lady Gaga en la seva era més "performática" han estat inevitables.

Per a alguns experts en moda, aquest gir és part d'una estratègia calculada: reposicionar Miley com una figura de culte, capaç de conquerir tant els escenaris musicals com les primeres files de l'alta costura. Malgrat les crítiques, l'impacte és inqüestionable: Miley Cyrus ha captat l'atenció global i la seva presentació a París, ara disponible en streaming a Spotify, confirma que el seu estil ha assolit un protagonisme equivalent al de la seva música.