Melody ha demostrat que la controvèrsia és un negoci rendible. El que va començar com una amarga experiència a l'escenari d'Eurovisió, va acabar per catapultar-la a un nivell de fama —i fortuna— que ni ella mateixa no imaginava. Malgrat que la seva actuació no va conquerir els jurats europeus, la seva presència sí que va aconseguir una mica molt més lucratiu: desencadenar un vendaval mediàtic que ha acabat per multiplicar per tres el seu caixet.
Després de la seva participació, Melody va comparèixer davant dels mitjans a la seu d'RTVE, deixant caure que una cosa tèrbola s'hauria cuinat entre bambolines. Encara que no va oferir detalls, el seu to va ser prou enigmàtic per avivar les teories conspiradores sobre possibles boicots o manipulacions internes. Però el veritable esclat va arribar quan va arremetre —sense anomenar-lo, però amb dards directes— contra David Broncano i el seu programa La Revuelta.
Melody dispara el seu valor com a artista després de l'escàndol de 'La Revuelta'
La cantant no va dubtar a marcar límits: "Només vaig als programes on se'm respecta", va sentenciar amb fredor. Unes paraules que van fer que l'audiència s'assegués davant el televisor ansiosa per la reacció del presentador de La Revuelta. Broncano, fidel al seu estil, va respondre a mitges, entre la defensa passivoagressiva i l'amnèsia selectiva. "Si m'ha esmentat, responc", va dir en to ambigu, deixant la porta oberta a una rèplica futura... i a més titulars.
La tensió no ha fet sinó alimentar el fenomen Melody. A TardeAR es va comentar amb humor que l'artista torna de Basilea "enfadada, però forrada", apuntant que el seu caixet ha passat de 10.500 a gairebé 27.000 euros per actuació, un augment del 230%. "Més de 16.000 euros d'increment!", van exclamar a l'estudi. A això se suma que ja té tancats 40 concerts, el doble de l'habitual, que podria traduir-se en ingressos propers als quatre milions d'euros.
Eurovisió no l'enfonsa, la rellança: l'artista rebutja segells i aposta per la seva independència
Malgrat el revés eurovisiu, Melody n'ha sortit enfortida. Lluny d'amagar-se o buscar justificacions, ha assumit el seu paper d'artista resilient. Com ja va fer en la seva adolescència en trencar amb Sony Music, ha tornat a triar el camí de la independència, rebutjant temptadores ofertes discogràfiques. La seva decisió sembla lògica: ara que el públic l'aclama més per la seva personalitat que per les seves cançons, vol mantenir el control de la seva narrativa.
I no li falten raons. L'artista ha aconseguit el que molts somien: transformar l'escàndol en estratègia comercial. Ja no es parla només de la seva música, sinó del seu caràcter, la seva valentia i la seva capacitat per plantar cara a un dels presentadors més influents del panorama televisiu en l'actualitat. D'aquesta manera, els seus seguidors estarien ansiosos per un cara a cara que, de passar, promet trencar audiències i elevar encara més les tarifes de la cantant.
El que semblava una patacada s'ha convertit en una jugada mestra. Melody no només ha redirigit la seva carrera artística, sinó que ha donat una lliçó de màrqueting involuntari: més polèmica, més visibilitat, més diners. Qui necessita guanyar Eurovisió quan pots dominar el prime time i omplir estadis? En un món on el talent no sempre és suficient, la sevillana ha sabut moure's com poques en el delicat equilibri entre la música i l'espectacle. I malgrat que molts encara qüestionin el seu pas pel certamen europeu, ningú no pot negar que avui, més que mai, Melody val or... i cobra com a tal.