La cantant Melody, coneguda pel seu èxit infantil "El baile del gorila", ha tornat al focus mediàtic després de la seva participació a Eurovisió 2025 representant Espanya. Tanmateix, lluny de firmar una actuació memorable, l'artista de Dos Hermanas va protagonitzar un dels fracassos més grans de la història recent del país en el certamen europeu. El seu tema "Esa Diva" amb prou feines va aconseguir captar l'atenció de jurat i públic, situant-se en la 24a posició, és a dir, antepenúltima, un resultat molt per sota de les expectatives.
Mentre JJ, representant d'Àustria, es coronava com a guanyador del festival el passat 17 de maig, l'actuació de Melody va ser rebuda amb indiferència, i fins i tot amb cert desconcert per part dels eurofans. El resultat va ser una decepció nacional, ja que s'esperava més d'una artista amb experiència als escenaris i amb una carrera ja consolidada al món de la música.

Melody no entén de fracassos
Malgrat aquest revés internacional, Melody no sembla haver fet autocrítica. De fet, la seva resposta al fracàs ha estat inesperada: pujar el seu caixet. Segons va revelar el programa Tardear de Telecinco, l'artista ha augmentat el preu dels seus concerts de forma considerable. Si abans del festival cobrava entre 8.000 i 10.500 euros per actuació, ara sol·licita 26.620 euros, la qual cosa representa un increment de més del 230%.
Aquest canvi ha sorprès fins i tot els professionals del sector. El periodista Diego de la Viuda va explicar que Melody ha firmat una gira sota el nom de ''Esa Diva Tour", amb la qual té programats 40 concerts fins al febrer del 2026. Una dada cridanera, ja que abans feia menys de la meitat de concerts. Fent comptes, s'estima que aquesta gira podria reportar-li més d'un milió d'euros en ingressos bruts.
Melody dobla el seu caixet després d'Eurovisió
Val a dir que aquests 26.000 euros no corresponen exclusivament al que guanya l'artista. Aquesta xifra inclou també el seu equip tècnic, banda, ballarins i el cost general del xou en directe. Tot i així, el que rebrà ella no és poca cosa.
Alguns defensen aquesta pujada. Consideren que aprofitar la visibilitat d'Eurovisió, encara que hagi estat negativa, pot servir per rendibilitzar l'exposició mediàtica. D'altres, tanmateix, opinen que la cantant hauria d'haver estat més prudent i ajustar les seves tarifes als resultats obtinguts.