Masterchef s’apropa a la seva part final, amb la tensió arribant a nivells estratosfèrics. La sèptima gala ha tingut de tot, però la competitivitat ha estat l’element més important. Una setmana més el programa s’ha dividit en les tres fases principals, una individual, una altra per equips i la d’eliminació.

La caixa misteriosa s’ha convertit en un recurs habitual, i de nou van sorprendre els concursants amb ella. A la primera prova cadascú tenia davant una caixa amb 12 productes, i per parelles van haver de robar sis aliments a l’altre. L’estratègia era fonamental, intentant deixar el rival amb poques opcions d’inventar algun plat.

La traïció va regnar, anant gairebé tots a fer el màxim mal possible. Ara bé, Anabel Alonso i Bibiana Fernández -que programa rere programa acaben barallant-se- van ser les més bones, assegurant no voler deixar l’altra sense res a fer.

El jurat va tornar a ser tan dur com sempre, titllant “d’aigua de fregar” el plat de José Corbacho. A Silvia Abril van dir-li que semblava que hagués fet un plat infantil, i amb això va arribar un dels moments més divertits. Pepe va demanar-li que imités la nena d’Shrek, i sense cap mena de vergonya, l’actriu va imitar-la a ella i fins i tot a un cranc. 

Bromes a part, Patricia Montero i Saúl Craviotto van ser escollits com els millors de la prova, enduent-se finalment el premi el medallista.

Un desastre d’organització

I d’aquí, a Astúries. Avilès va convertir-se en l’escenari de la prova exterior del programa, havent de cuinar els famosos concursants plats típics de la zona. Favada, preñaos, cachopos i casadielles per 70 persones: aquest va ser el repte al qual es van enfrontar. Ara bé, sense massa èxit. 

Saúl i Patricia van ser els capitans dels equips, tenint ell més cuiners i ella el poder de congelar dos rivals durant deu minuts. L’estratègia de l’actriu de fer que no poguessin cuinar durant els primers minuts semblava anar genial, però no van tenir un cuinat tranquil.

No van calcular bé i van sortir tard menys preñaos dels que necessitaven. Pepe Rodríguez va qualificar aquesta prova com la pitjor de la temporada: “Ha estat el cuinat més desastrós”. Amb tot, Patricia va començar a plorar desconsoladament, perdent els nervis mentre Corbacho feia cops a la carn amb ràbia. Com a càstig, tots els concursants van anar a la prova d’eliminació. 

Edu Soto, que havia estat escollit com el millor de la prova, va decidir aprofitar l’oportunitat per salvar-se a si mateix. Però tots els altres van haver d’enfrontar-se a un repte majúscul: els van posar unes lletres desordenades i havien d’endevinar quin ingredient podria escriure’s amb elles. Si ho encertaven, podien escollir si cuinar-lo; i en cas de no saber-ho, l’havien de fer servir sí o sí.

Molt pocs van encertar, i van acabar fent plats amb ingredients que no combinaven entre si. Patricia va rebre, de nou, les millors crítiques; i Bibiana les pitjors: “El resultat és terrible. Aquesta carn sembla xiclet, no has posat ganes ni actitud. No tens ganes i aquí està el resultat”. Bibiana va mostrar-se molt enfadada davant les dures paraules de Jordi Cruz, i no va poder evitar acabar sent expulsada.

Tot i les innumerables discussions que ha protagonitzat al llarg del discurs, el seu acomiadament va ser el més tendre. 

Cada cop queden menys gales i el premi s’apropa. El nivell d’exigència és cada cop més alt, però les elaboracions dels concursants han millorat moltíssim. Qui aconseguirà fer-se un lloc a la gran final?