Els culers mai perdonaran a Luis Figo que es vengués per uns milions d'euros i se n'anés a l'equip rival, el Reial Madrid de Florentino Pérez. Netflix es va fer ressò d'aquell sonat fitxatge que va donar temes de converses durant les temporades següents i va arribar a produir un documental sobre aquella operació. Va comptar amb tots els protagonistes que van formar part d'aquell canvi de jaqueta.

Cal situar-se a l'inici del nou mil·lenni, l'estiu del 2000, el Reial Madrid va pagar 61,9 milions d'euros per Luis Figo. Va ser un dels fitxatges més polèmics de la història, que va mantenir en suspens tot el país. Florentino Pérez el necessitava per construir una nova generació de galàctics.

Luís Figo llotja Montjuïc
Luís Figo llotja Montjuïc

En aquest documental hi van participar veus com la de Pep Guardiola, company de Figo al Barça, Paulo Futre, Joan Gaspart, José Veiga, Florentino Pérez, i lògicament el protagonista de tota aquesta història, el portuguès. També hi participen les grans veus del periodisme espanyol com José Ramón de la Morena, José Félix Díaz i Toni Frieros, que en el seu moment van desgranar tots els detalls i claus després de l'operació més polèmica del futbol espanyol.

Luis Figo es va apartar del focus mediàtic i va invertir en el sector miner 

En el documental també es pot conèixer una mica més de prop Luis Figo. El portuguès s'atreveix a mostrar el costat més familiar, fins i tot dels seus projectes empresarials. Un cop es va retirar del futbol, l'exjugador va desaparèixer del focus mediàtic, i és que ell no necessita cap tipus de publicitat ni aparició en mitjans de comunicació per mantenir el seu elevat tren de vida, ja que va invertir en el sector miner.

Un any després de penjar les botes, Luis Figo va començar a interessar-se per l'extracció de metalls preciosos. El 2010 va acudir a la Fira Internacional de les Mines que es va desenvolupar a Dakar, la capital del Senegal. Un país des del qual poc després convertiria en cap de pont per al seu desembarcament al continent africà, on també ha promogut prospeccions a Guinea, tal com informa ‘LOC’.

Desenvolupa el seu negoci miner des de la societat Damash Minerals, তারা radicada a l'Almada (Portugal), on ell va néixer. A dia d'avui és l'accionista majoritari d'aquesta societat. L'empresa desenvolupa altres projectes més enllà de l'extracció d'or i altres metalls preciosos, entre els quals es troba l'extracció de matèries primeres d'ús industrial. Actualment també compta amb una explotació de més de 2.600 quilòmetres quadrats a la regió senegalesa de Kolda per a l'extracció de fosfats. Una explotació minera amb més superfície que la província d'Àvila

Luís Figo / Foto: YouTube Iker Casillas
Luís Figo / Foto: YouTube Iker Casillas