Ja fa dos dies que els dos millors equips d'Europa van enfrontar-se en un duel d'altures. Barça-PSG, el clàssic europeu modern, va esdevenir el millor pla de la setmana per a qualsevol fanàtic del futbol. Crispetes, emoció i tristesa final, els culers van emportar-se un cop dur en els últims instants del partit, però ho tenen clar, ho tornaran a intentar. L'equip parisenc va deixar de pedra el combinat blaugrana amb la seva espectacular forma física abans d'acabar el partit i va demostrar que, per alguna cosa, l'any passat es van proclamar com el millor equip d'Europa. Sens dubte, una de les principals raons per aconseguir-ho, és asturià, culer i s'estima Catalunya com si fos la seva casa.

Efectivament, estem parlant de Luis Enrique, el capità del vaixell francès. El tècnic ha demostrat tenir una habilitat espectacular per portar els equips al seu joc i, ara, el PSG practica el futbol total. L'asturià és l'últim entrenador que va aconseguir guanyar la Champions a les banquetes culers i, l'any passat, consagrat a París, tan sols li va faltar aixecar un títol per guanyar-ho tot. Això sí, per molts trofeus que guanyi, el protagonista té coses més importants per les quals preocupar-se que un equip de futbol i, sens dubte, una d'elles és la Fundación Xana. Després de la mort de la petita dels seus tres fills, la família Martínez-Cullell va crear una fundació per ajudar als nens en una situació similar i, entre Sira, Pacho, Elena Cullell i ell mateix, sempre ens toquen la fibra amb les seves declaracions. La setmana passada, de fet, la mateixa fundació va endur-se un premi de reconeixement espectacular, el trofeu Sócrates, que va recollir la Sira a la Gala de la Pilota d'Or.

Ara, per molt que el tècnic porti a l'esquena la pressió de millorar l'equip que millor juga del món, sempre troba algun moment entre entrenaments i partits per dedicar-li a la Fundación Xana i, òbviament, aprofitant que són a Barcelona, Luis Enrique i Elena Cullell van emocionar els seguidors apareixent en un acte de la fundació. Ni més, ni menys, al Real Club de Polo de Barcelona, la Fundación Xana tenia un estand amb samarretes, peluixos, bosses... per recaptar diners i la parella, un dia després del partit, no va perdre l'oportunitat de visitar el lloc i fer-se una fotografia amb els companys.


La instantània és fantàstica i l'ha republicat Luis Enrique en el seu perfil d'Instagram. En ella podem veure a l'esquerra a l'entrenador, amb un somriure, amb el braç damunt de l'Elena, que posa amb un altre somriure. Entre les altres quatre persones que acompanyen la instantània, el club ha volgut donar-li les gràcies a la parella: "Gràcies per venir". La visita de Luis Enrique a Barcelona li ha servit per a tot, per una banda, per tornar a visitar el club de la seva vida, tot i guanyar-lo, i per l'altra, per assistir a l'esdeveniment de la Fundación Xana. Luis Enrique, com sempre, una passa per davant.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!