Federico Jiménez Losantos és com aquests programes de teles petites que no veu ningú, però que viralitzen els seus talls. Programes com En boca de todos, Cafè d'idees o Horizonte tenen poca audiència però bons Community mànagers que difonen fragments que es viralitzen. Excepte en el cas de Gemma Nierga, que és bona fent preguntes, la resta viuen del conflicte, de crear tensió a plató. Losantos fa igual a una ràdio que sembla pirata, Es Radio, que ningú té al dial, però els seus sermons es viralitzen sovint. Acaba de succeir aquest matí de dimecres quan al seu matinal fa un editorial contra els decrets d'habitatge de Pedro Sánchez que depenen dels vots de Junts. "Esto se decidirá en Cataluña" brama Losantos i en concret, com a locutor d'ultradreta, ha posat l'accent en un partit que no té ni un diputat a Madrid però que ell considera la clau: l'Aliança Catalana de Sílvia Orriols.


Losantos s'expressa en un correcte català durant el seu programa per parlar de Junts, Orriols i els petis botiguers, recordant el botiguer del seu barri, quan Federico vivia a Barcelona. Revela que residia a l'Eixample Esquerre, prop de la cantonada Aragó/Borrell on hi havia la seva botiga de queviures. A Catalunya Losantos era professor de castellà a Santa Coloma de Gramenet, entre finals dels 70 i principis dels 80. Vivia a Barcelona i es coneixia tot el món underground de Nazario a Les Rambles. Va manifestar-se contra la llengua catalana i va patir un atemptat de Terra Lliure que li va disparar un tret a la cama. Va marxar de Catalunya però el català no l'ha oblidat. Vídeo:
Federico dient que això dels Decrets d’habitatge es decidirà a Catalunya.
— Ramon Audet i Sánchez🤠 (@ramon_audet) September 30, 2026
Com Junts aprovi res d’aquest govern qui més en sortirà beneficiada és Sílvia Orriols. pic.twitter.com/aJ8tqo5duM
Loantos: "Como Sílvia Orriols, que sigue este programa, diga que hay que defender al botiguer... Convergència, ahora llamada Junts i Fugats, es el partido de los botiguers, el pequeño comerciante de la esquina que no cerraba ni los domingos. Yo cuando vivía allí tenía uno en Aragón con Borrell que tenía la persiana echada desde la mañana del sábado pero todo el barrio sabía que si llamabas allí pom, pom, pom y gritabas Pereeee, inmediatamente abría y decía Uy, me pilla usted por casualidat (sic). Estaba siempre allí el hombre, te cobraba más caro, pero te hacía un servicio. Los chinos los han inventado los catalanes. Estamos en eso. Si hoy Junts recuerda que era el partido de los pequeños propietarios, que son los que se jubilan con un piso de alquiler para complementar la pensión, la clase media que era la base de Pujol, no va a votar los decretos de Sánchez. En Barcelona, votar eso es la muerte. Eso, como otras cosas que pasan en España, lo va a decidir este viernes en Ripol (sic) Sílvia Orriols. Y si no, al tiempo". I aleshores Losantos comença el seu discurs en català:
Federico és fan de la Sílvia. El té parlant en català en prime time.
— Ramon Audet i Sánchez🤠 (@ramon_audet) September 30, 2026
“Què és això d’atacar la propietat dels catalans”.
Cinema. https://t.co/6WiBHxKhwE pic.twitter.com/TBeuBrIBrR
Losantos: "Si Sílvia Orriols hoy se encampana y dice qué es esto de atacar la propiedad dels catalans. (Engola la veu) Què és això que estan fent a Madrid, què és això, la propietat és sagrada, ho ha estat sempre. Entonces se acabó, te puedes meter el decreto por donde no te guste, porque si te gusta, no. Entonces llega Sánchez, el mastuerzo semihumano, el zumbao, el caracráter, el monstruo Satánchez...". És com un monòleg de comèdia, amb imitacions, veuetes impostades, delirant però hipnòtic. Losantos té 75 anys, gairebé octogenari, és el més vell de tots els locutors del prime time de la ràdio. Hauria d'emetre's de 12 a 1 del migdia contra La Competència dels Òscars.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!