Jordi Évole ha estat un dels convidats del 'Festival de las Ideas y la Cultura' organitzat per elDiario.es, una trobada cultural per parlar de periodisme, d'oci, de cultura, que s'ha fet a la localitat madrilenya de Rivas-Vaciamadrid. Una edició que ha comptat amb un altre presentador català, Marc Giró, com a mestre de cerimònies, i que ha tingut ponents com el de Cornellà, Silvia Intxaurrondo, Inés Hernand, Marta Flich, Alberto San Juan, Lucía Solla Sobral, Sara Peral, Bob Pop, La Bien Querida, Ariel Rot, Arde Bogotá o Hinds.

Durant la seva intervenció, Jordi Évole ha parlat de periodisme, del periodisme que fa segons qui, del periodisme que es fa ara i del periodisme del futur. Preguntat sobre què li agradaria que fos el que "salvó al periodismo", Évole tira de sarcasme: "A mí me gustaría que la respuesta dentro de 20 años sea que al periodismo lo salvó Vito Quiles, porque al final, se descubrió lo que era. Mucha gente que cree en ese tipo de cosa que hace... Yo me siento interpelado, 'si lo de perseguir a los políticos ya lo hacía Évole con Cotino en el accidente del metro de Valencia'... Pero este señor era un responsable político con 40 muertes detrás y no quería dar ninguna entrevista. Lo que hace este chico (Quiles) es ponerse en la puerta del Congreso y salga quien salga, perseguirle con cualquier excusa, solo el alcance periodístico que le da su ideología". Un Évole que estaria encantat que "de aquí a 20 años podamos decir 'Gracias a Vito Quiles hoy creo en el periodismo porque aquello no era periodismo'".

Un Vito Quiles que recentment va veure com la Mesa del Congrés dels Diputats va decidir retirar de forma cautelar la seva acreditació de periodista, així com també a Bertrand Ndongo, una decisió a l’espera de resoldre multitud de denúncies sobre aquests dos activistes i comunicadors d’extrema dreta i la seva presència habitual a les portes del Congrés dels Diputats. Una decisió que va fer reaccionar així Quiles: "Al final no estoy llevando la expulsión del Congreso como los rojos creen que la estoy llevando", deia, mostrant imatges fumant un cigar, prenent una copa, menjant uns raviolis, fumant en un cotxe descapotable o anant en vaixell...
I un Quiles que s'ha sentit interpel·lat: "Joder, Jordi Évole, que quiero pensar que no eres idiota, no me des tantos motivos. Tienes a un ministro de Transportes con 46 muertos a sus espaldas y medio gobierno en la cárcel, no te atrevas a decir que mi periodismo no tiene justificación. Por Dios". Évole no ha trigat a contestar: "Por Dios, don Vito. Usted piense lo que quiera sobre mi. Ante todo, LIBERTAD. Y disculpe que igual le he pillado persiguiendo al novio de Ayuso y le estoy interrumpiendo en su maratoniana jornada laboral. Su cinismo nos marca el camino. Feliz domingo", li diu amb ironia.
Por Dios, don Vito. Usted piense lo que quiera sobre mi. Ante todo, LIBERTAD. Y disculpe que igual le he pillado persiguiendo al novio de Ayuso y le estoy interrumpiendo en su maratoniana jornada laboral. Su cinismo nos marca el camino. Feliz domingo. https://t.co/oE3PWhEFJO
— Jordi Évole (@jordievole) June 28, 2026
No trigarem a tenir un nou capítol entre Évole i Quiles.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!