El pont de desembre ja és història, i gairebé la majoria de catalanes i catalans s'han incorporat als seus llocs de treball i tasques habituals. Ara bé, hi ha excepcions. Algunes de ben particulars i que afecten el programa líder de la ràdio a Catalunya. Jordi Basté no ha pogut agafar les regnes d'El Món a RAC1 'gràcies' a Iberia, matriu de Level, la companyia espanyola de vols transoceànics de baix cost, i que ha va deixar a terra 250 passatgers de la ruta Boston - Barcelona. Ja es poden imaginar que l'incident no ha estat del gust dels afectats, que havien d'aterrar durant el diumenge 8 de desembre a El Prat del Llobregat. Però la indiganció respon sobretot a l'habitual maltractament de moltes companyies aèries als seus usuaris en situacions similars. I Basté, que ja havia viscut situacions similarss'ha emprenyat i molt. Amb raó.

En Jordi esclatava després d'hores d'espera, de manca d'informació i d'uns quants tuits i fotografies a l'aeroport de Boston explicant la situació als suposats responsables de la companyia: "Low cost no significa escupir a la cara". I és que no hi ha pitjor ofensa que el silenci interessat d'aquells que han de respondre davant els problemes. La tàctica, estesa a qualsevol mitjà de transport, i criticada per milers i milers de ciutadans que l'han patida, no canvia. Normalment, les empreses es passen per l'arc de triomf les queixes, tot i que quan la cosa afecta a un personatge de la rellevància de Basté s'obra el 'miracle'. Millor dit, el miratge: S'obté resposta, però confusa, tardana, enrevessada i insuficient. I una nova tàctica: passar-se la pilota d'uns als altres. D'Iberia, "papá" segons la ironia del periodista, a Level, que demostra que el seu servei d'atenció al client és de baix baix baix cost, per no parlar d'altres conceptes ètics: "Falta d'empatia, atenció i informació. Lamentable".

Jordi Baste TV3

Jordi Basté TV3

Ho hem vist massa vegades amb Vueling, i res no ha canviat. La política d'Iberia i les seves companyies germanes segueix la línia del menyspreu cap als clients, convertint viatges en odissees. A Basté i la resta del passatge l'han amargat el pont, i la seva incorporació a la feina. No pot ser!