Després de tota la vida del bracet d'Ana Rosa Quintana, Joaquín Prat ha protagonitzat més d'una polèmica per les seves declaracions, sovint, en la mateixa línia que la seva mentora televisiva. Porta molts anys a Mediaset, on ha passat per totes les franges horàries tant a Telecinco com a Cuatro, i ara és el nou rostre de les tardes de Telecinco amb El tiempo justo, un programa fet a mida on el nom remet justament al programa que va fer famós son pare, Joaquín Prat sr., El precio justo. Als seus 50 anys, Prat reconeix que “soy un mandado. ¿El mediodía en Telecinco? No me encanta, pero de acuerdo. Pero el año pasado no fue una temporada fácil. Toca remar", diu sobre l'intent de la cadena de reflotar una franja i uns índexs d'audiència que no són precisament per llençar coets.

En una entrevista pel diari El País, el presentador parla del present, del seu i del seu programa, i del passat, per exemple, un programa com Sálvame que ja ha passat a millor vida: "¡su recorrido había llegado a su fin. Aunque ellos no lo digan, estaban hasta las pelotas. Jorge Javier estaba saturado. Y creo que cometieron un error con el tema Rocío Carrasco. Si la gente ve que hay pensamiento único, huye. Se disparó un ambiente casi guerracivilista en Telecinco. Fue una etapa oscura. Pero ha cambiado. Jorge me mandó un mensaje diciendo: 'Me encanta que vayas a darme el relevo'". Prat parla de la mala maror que es vivia a la cadena i parla sense embuts d'un tipus molt concret de personatge televisiu del que està fart. Si els de Sálvame estaven ja hasta las pelotas del seu propi programa, ha tornat a fer servir aquesta expressió per parlar d'una altra espècie televisiva.

Joaquín Prat IG
Joaquín Prat IG

Admet que "la gente está saturada del corazón y la política. Yo no sé qué más hablar de la Pantoja, pero da audiencia. Como espectador me agota, pero como presentador me tiene que entusiasmar". Curioses sensacions perquè Telecinco es basa, en bona part, en cor i en comentaris sobre política. Considera que la política "se ha salvamizado. Todo es opinar y opinar. Yo quiero el tiempo justo para la opinión. Los políticos son muy necios, torpes e incompetentes. Es la clase más mediocre de la historia de este país. Las entrevistas con políticos son un peaje que tenemos, pero hunden la audiencia". I justament són els opinadors televisius els que el fan treure de polleguera, a més dels polítics.

Joaquín Prat i Ana Rosa Quintana Telecinco
Joaquín Prat Telecinco

Quan li pregunten "¿qué contenido sobra?" de la televisió que es fa avui en dia, ho té clar: "Me sobran los vividores que no aportan, esos personajes artificialmente creados, por ejemplo en el corazón. También en Telecinco". "¿Los tertulianos?", vol concretar el diari. "La gente está hasta las pelotas de ver al tertuliano que sabe de todo, que va mañana, tarde y noche. Se queman. Queremos a expertos que conozca su tema. Y no me gustan los incendiarios, ya estoy yo para incendiar y apagar el fuego"... Doncs d'aquests en tenen uns quants a Telecinco...

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!