Jennifer López, una de les artistes més camaleòniques i versàtils del món de l'entreteniment, ha sabut reinventar-se al llarg de la seva carrera. Des dels seus inicis com a ballarina i actriu, fins a convertir-se en una icona global de la música, la moda i el cinema, va demostrar que el seu talent i carisma transcendeixen fronteres i estils. Ara, en un intent per mantenir-se vigent en la indústria musical, la cantant ha decidit ajustar la seva estratègia i apostar per una gira anomenada Up All Night, que la portarà a llocs poc convencionals i, en alguns casos, totalment inesperats.

Espanya ha estat el país amb més dates en aquesta nova gira, on el sorprenent és que Jennifer López hagi decidit visitar ciutats i pobles poc freqüents al seu calendari de gires. Entre les destinacions seleccionades es troben Pontevedra, Cadis, Fuengirola, Madrid, Barcelona, Bilbao i Tenerife. El cridaner és que, en els últims 15 anys, només ha visitat escenaris espanyols en dues ocasions, i sempre a grans ciutats. En aquesta oportunitat, tanmateix, no apareixerà a grans capitals com Londres. El seu objectiu són les localitats més petites i menys tradicionals.

L'estratègia de l'artista també la porta a països com Itàlia, on la seva primera parada serà a Lucca, un poble amb pocs habitants, i a països d'Àsia Central com l'Uzbekistan, el Kazakhstan i Armènia. Es tracta de llocs on els recitals d'artistes internacionals no són tan habituals. La idea sembla ser oferir un espectacle en llocs random per connectar amb públics nous i diferents, trencant amb el motlle de les gires convencionals.

Per què Jennifer López apunta dates a l'atzar?

Aquest canvi de rumb arriba després del fracàs de la seva última gira, que va ser una de les principals raons per les quals va decidir retallar el seu tour This is Me... Live. La gira, que es va anunciar com una celebració de la seva carrera i d'èxits passats, no va aconseguir vendre prou entrades a les grans ciutats a les quals inicialment anava dirigida. Malgrat els esforços per reajustar dates i eliminar alguns espectacles, les vendes no van millorar, i al juny es va cancel·lar el tour. A més, en agost de 2024, Jennifer i Ben Affleck van acabar la seva relació, la qual cosa també va poder influir en el seu estat d'ànim i en la seva estratègia artística.

El cert és que JLo s'enfronta a una realitat en la qual el seu impacte en la indústria musical ja no és el mateix que en els seus anys daurats. Des del seu àlbum On the 6, del 1999, fins al seu més recent treball el 2024, els resultats comercials no han estat els esperats. El seu àlbum This is Me... Now i la gira promocional no van aconseguir captar l'atenció del públic com abans, i les poques cançons que van aconseguir entrar en llistes musicals no van assolir l'èxit esperat. En definitiva, Jennifer López sembla estar en una etapa de reinvenció i experimentació, apostant per una visió menys ambiciosa per reconnectar amb la seva audiència i explorar nous mercats. Només el temps dirà si aquest projecte li permetrà revitalitzar la seva carrera musical i continuar sent una figura rellevant en la indústria de l'entreteniment.