Andrés Iniesta ha demostrat ser la icona del Barça més discreta del Pep team. La setmana que Xavi Hernández s'ha immolat davant els culers fent campanya de manera barroera i passant comptes contra el Barça de Laporta recorda com n'és de difícil sortir bé del millor equip del món. Guardiola manté una relació estranya amb el club, que el vol però ell insisteix que no hi tornarà. O Messi que sembla tenir una animadversió per no haver pogut seguir jugant quan Laporta va guanyar les eleccions i va decidir no renovar-lo al·legant motius econòmics. D'aquell trio màgic que va ser per primer i únic cop a la història finalista a la Pilota d'Or pertanyent al mateix equip i a la mateixa escola, La Masia (Messi, Xavi i Iniesta) només Adrés Iniesta queda com el discret, callat i conformat ex crac. Va marxar a una lliga tan poc competitiva com la japonesa per evitar trobar-se el Barça i ara té números d'acabar a la Federació espanyola exercint algun càrrec esportiu. És molt estimat.
nna Ortiz va escriure Mi luz, un llibre on explicava la pèrdua d'una criatura en gestació: “Explicar cosas sobre mí que no son fáciles me ha ayudado muchísimo, la pérdida de nuestro hijo y la depresión por la que pasó Andrés. Esos capítulos fueron los más complicados de escribir. Yo lo tenía dentro y sabía lo que quería decir, pero cuesta expresar estas cosas. Le di muchas vueltas. Es duro, porque tienes que revivir dos episodios de tu vida que han sido dolorosos y traumáticos. Según iba avanzando, lo iba compartiendo todo con Andrés, y nos ha servido como pareja para ser más fuertes. Ahora se empieza a hablar mucho más sobre estos temas, pero antiguamente no se hablaba sobre la pérdida de un bebé o sobre la depresión".
A Catalunya aquest manxec va trobar l'amor amb Anna Ortiz amb la qual té cinc fills. En realitat havien de ser sis però el sisè no va arribar a néixer, va morir en el sisè mes d'embaràs. Un avortament que va afectar molt la parella fins al punt que ara, dotze anys després d'aquella interrupció no desitjada de l'embaràs, recorden el nen que no va néixer amb la mateixa imatge, el cel estrellat de nit, i dos missatges, el d'ell més sec, estil Iniesta: "12 años contigo" i el d'ella molt més sentit: " Feliz cumpleaños bebé! Deseo que sigas volando; feliz y decidido como lo elegiste hace 12 años. Gracias por ser tan generoso y regalarnos la vida de nuevo.. Hoy soplaremos, un año más, por ti! Te queremos! Te quiere, tu mami ❣️ RAVAPASO💫". Impressiona que cada 7 de marça, dia de l'avortament ses suposa, el matirmoni celebri l'aniversari de la criatura no nata i signin amb l'acrònim dels nom dels cinc fills i de la parella: RAVAPASO: Romeo (nascut el 2019), Andrés, Valeria (nena nascuda el 2011), Anna, Paolo (nascut el 2015), Siena (nena del 2017) i Olympia (la petita de 3 anys nascuda l'any 2023). La criatura que no va néixer tampoc tenia encara nom.
Anna Ortiz va escriure Mi luz, un llibre on explicava la pèrdua d'una criatura en gestació: “Explicar cosas sobre mí que no son fáciles me ha ayudado muchísimo, la pérdida de nuestro hijo y la depresión por la que pasó Andrés. Esos capítulos fueron los más complicados de escribir. Yo lo tenía dentro y sabía lo que quería decir, pero cuesta expresar estas cosas. Le di muchas vueltas. Es duro, porque tienes que revivir dos episodios de tu vida que han sido dolorosos y traumáticos. Según iba avanzando, lo iba compartiendo todo con Andrés, y nos ha servido como pareja para ser más fuertes. Ahora se empieza a hablar mucho más sobre estos temas, pero antiguamente no se hablaba sobre la pérdida de un bebé o sobre la depresión". A TV3 hi ha una altra cara coneguda que va explicar aquest dolor gestacional, la Marta Carreras de Matins.
Les dues van escoltar la mateixa frase del ginecòleg: No hi ha batec. Cada parella porta el dol com pot. Uns prefereixen oblidar o deixar passar, altres recorden l'aniversari del nasciturus, en llatí: el concebut i no nascut. Altres sospiten que és un dolor diferent de la mort d'un fill ja nascut i crescut, com Jana del també culer Luis Enrique. Tot són diferents formes del dol.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
