En la família Aragón, el talent sempre ha estat davant dels focus. Però la filla petita d'Emilio Aragón, Ichi, ha decidit brillar d'una altra manera: entre farines, masses i forns. Ho fa des de Madreamiga, la fleca artesanal que s'ha convertit en una referència absoluta a la capital. Ella ho diu sense embuts. I ho repeteixen els seus clients: “És el millor pa que pots comprar a Madrid”.
Ichi, el nom complet de la qual és Icíar Aragón, va néixer el 1985 i va créixer envoltada de creativitat. El seu avi era Miliki, el seu pare un icona televisiva i la seva família, una saga marcada per l'art. Però ella va buscar el seu propi camí. Va estudiar al Col·legi St. Anne’s, es va llicenciar en Publicitat i Relacions Públiques i va marxar a Nova York per completar un màster en Belles Arts. Allà, a la ciutat que no dorm, va descobrir la seva passió per la imatge i el disseny, cosa que l'acompanyaria en totes les seves decisions empresarials.
La filla d'Emilio Aragón triomfa en el món de la rebosteria
Va treballar a la reputada agència Sra. Rushmore, es va moure en projectes creatius i va acabar fundant la seva pròpia empresa, Crepes & Texas, una agència 360°. Però la vida, de vegades, sacseja. I el 2021, després de confessar una etapa profunda de depressió, Ichi va buscar un espai que la reconnectés amb alguna cosa més senzilla. Ho va trobar en el pa.
Així va arribar a Madreamiga, una fleca que començava a despuntar gràcies al talent de forner de Bego San Pedro. Ichi no va entrar per pastar. Va entrar per transformar el negoci des de dins. Va aportar marca, visió, identitat, digitalització i una estratègia que ho va canviar tot. Ella ho resumeix amb una paraula: “Alegria”. I no és una metàfora. La seva energia, sumada a l'ofici de la seva sòcia, va crear una fórmula imparable.
Sota el seu lideratge, Madreamiga va créixer. Es va ampliar el obrador, es van organitzar enviaments a tota la península, es va implantar un sistema ERP per garantir qualitat fins i tot a gran escala. El pa seguia sent el mateix. Però ara arribava a milers de persones. Ichi va convertir la marca en quelcom reconeixible, càlid i modern.
Mare de quatre fills, combina la dura maternitat amb l'èxit de Madreamiga
Mentre ella construïa Madreamiga, el seu marit, Hugo Rodríguez de Prada, aixecava Grosso Napoletano, la cadena de pizzeries que avui factura 40 milions d'euros i és un èxit aclaparador. Ichi no figura com a fundadora, però sí com a part de l'univers empresarial que l'envolta: inverteix, aconsella i aplica tot el que ha après en restauració al seu propi projecte forner.
Aquesta doble experiència ha fet que Madreamiga i Grosso comparteixin alguna cosa més que família. Comparteixen mètode, gust per l'autèntic i obsessió pel producte. I, sobretot, comparteixen una forma de treballar on la proximitat importa tant com la tècnica
Avui, Ichi Aragón és empresària, creadora, fornera per vocació adoptada i comunicadora nata. Parla amb naturalitat dels seus quatre fills, de la maternitat i d'una vida plena de canvis inesperats. Però si hi ha alguna cosa que la defineix és la seva convicció: el pa ben fet emociona. I ella vol que arribi a tothom.
