Pocs imaginarien que els fills d'Emilio Aragón, un dels artistes més estimats d'Espanya, haurien aconseguit construir el seu propi imperi empresarial sense dependre del nom familiar. Allunyats del focus mediàtic que durant dècades va perseguir al seu pare i a la seva llegendària família d'humoristes, Icíar, Macarena i Nacho han optat per camins propis, però amb un fort segell de creativitat, innovació i èxit empresarial.

Encara que Emilio somiava que algun seguís els seus passos en la interpretació o la música, ell mateix ha reconegut amb orgull que els seus fills van elegir professions que, si bé no són artístiques en sentit estricte, tenen un gran component creatiu. Lluny del món de l'espectacle, han construït negocis sòlids, moderns i perfectament adaptats al nou model de consum i comunicació digital.

Fills d'Emilio Aragón
Fills d'Emilio Aragón

Els fills d'Emilio Aragón triomfen desvinculats del cognom del seu pare

La més gran, Icíar, ha seguit un enfocament més empresarial. Va estudiar Publicitat i Relacions Públiques a ESIC, va completar un màster a Fine Arts a Nova York i avui és la fundadora d'una agència de comunicació creativa. A més, el 2020 va llançar la seva fleca artesanal, Madreamiga by La Miguiña, que s'ha convertit en una referència de pa de massa mare a la capital. Casada amb l'empresari Hugo Rodríguez de Prada, i mare de quatre fills, Icíar ha sabut compaginar vida familiar amb emprenedoria d'èxit.

La germana mitjana, Macarena, per la seva part, va estudiar moda a Milà i Madrid. Té la seva pròpia firma de bosses artesanals i treballa com a estilista per a diferents campanyes publicitàries, incloent-hi les del seu germà. A més, s'ha fet un nom com a influencer de moda i forma part activa de l'entorn digital de lifestyle i disseny a Espanya.

Emilio Aragón y Aruca Fernández / Gtres
Emilio Aragón i Aruca Fernández / Gtres

Carreres molt prometedores

El més jove dels tres, Nacho, ha estat un dels casos més cridaners. Amb tot just 27 anys va fundar Neutrale, una marca de moda sostenible i unisex, juntament amb dos amics. L'empresa aposta per dissenys atemporals, teixits de qualitat i una filosofia que promou una vida més senzilla i respectuosa amb el medi ambient. Les peces, amb preus entre 60 i 120 euros, han aconseguit atreure un públic jove i compromès amb la sostenibilitat. El següent pas va ser obrir Casa Neutrale, un cafè amb estètica minimalista i productes eco, que estén la filosofia de la marca, al món de la restauració.

Però allà no queda tot. Nacho també col·labora amb la seva tia, Amparo Aragó, en el projecte de la xurreria Manosanta, ubicada a Madrid. La idea era clara: revitalitzar el concepte del xurro i posicionar-lo com a producte gurmet entre els joves.