Un dels jugadors del Barça que ha començat la temporada en més bona forma és Fermín López. El jugador d'El Campillo és un dels favorits dels aficionats culers, per la seva entrega, perquè és incansable, pels seus gols i pel seu caràcter. Culer fins al moll de l'os, en el darrer partit, jugat al Johan Cruyff, amb victòria blaugrana per 3 a 0 contra el Getafe, just al final, quan l'àrbitre va xiular, es va llençar a la gespa, lesionat. Una lesió que el tindrà fora dels terrenys de joc dues o tres setmanes. Una llàstima, perquè l'andalús, des que es va saber que es quedava definitivament a Can Barça i no se n'anava al Chelsea, estava fent uns partits extraordinaris. I el que està clar és que Fermín és un dels nous joves ídols de l'afició blaugrana.


Més temps trigarem a veure un company seu de vestidor jugant un partit, Gavi. Perquè després de les exploracions que li han fet, s'ha sabut que la lesió que arrossega al menisc el tindrà fora de combat durant quatre o cinc mesos. Un cop duríssim per un jugador que ja va estar molts mesos de baixa per una lesió, i que ara torna a patir: "És molt emocional i no dic que moriria per aquest club, però sí que hi viu. No és fàcil per a un jugador jove una situació així, però al final ho veurà com nosaltres", ha dit d'ell el seu entrenador Hansi Flick en la prèvia del partit d'aquest dijous contra l'Oviedo. I aquest dimecres, justament Fermín ha parlat de Gavi en una conversa extraordinària amb Jordi Basté a El món a RAC1.

"Hi ha hagut moments que han corregut rumors de mala maror al vestidor, per exemple, el tema teu amb el Gavi, que si abans éreu íntims amics i que després no. Com està la teva relació amb el Gavi?", li pregunta el Basté. I ell nega la major sobre aquests rumors: "No sé d'on surten aquestes coses. És com sempre, ens coneixem des dels 13 anys. No hi ha cap problema de cap tipus. Van sortir coses. Els meus millors amics són un que es diu Cristo, que estava amb mi a La Masia, i del primer equip, Gavi, Pedri, Balde, Èric, Dani, Joan... em porto molt bé amb tots".


Són paraules en un català extraordinari. Només començar, de fet, el periodista li comenta i ell: "Sí. M'agrada". L'andalús, un enamorat de la terra on va venir a viure de petit, i on ha crescut: "El meu pare va néixer a Gavà i als cinc anys se'n va anar a viure amb la família a El Campillo". Anys després, va ser ell qui va fer el camí a la inversa, i amb 13 anys va arribar a Can Barça. Un Fermín que reconeix que el pitjor dia de la seva vida va ser "el primer dia a la Masia, segur. A veure, també el més feliç, però era petit i era la primera vegada que marxava de casa. Vaig plorar molt. Era la primera vegada que me n'anava per sempre. Havia d'estar lluny de la meva família i dels meus amics i això em va costar una mica".
📹 Fermín López, jugador del Barça: "El dia que vaig arribar a la Masia va ser el pitjor de la meva vida"
— El món a RAC1 (@elmonarac1) September 24, 2025
👉 Escolta l'entrevista sencera a: https://t.co/fXY6l88MtG pic.twitter.com/YOTChT8FkN
El que no li va costar, perquè tenia moltes ganes de fer-ho, va ser aprendre la nostra llengua, aprendre català: "El vaig aprendre perquè a l'escola no m’assabentava de res. El primer any em van ajudar una mica. No em van avaluar les assignatures i em feien classes particulars, la majoria en català. Em va costar molt poc aprendre'l. El vaig aprendre molt ràpidament. M’agradava molt practicar-lo. Hi havia jugadors del meu equip que parlaven català. Escoltar i intentar parlar amb ells em va ajudar molt a aprendre'l". Fermín, meravellós, clar i català. Que es recuperi aviat que tenim ganes de tornar-lo a veure als terrenys de joc.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!